خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در مجموع توقعات ما از مردم این است حتما به هشدارها و قوانین توسط پلیس توجه داشته باشند و در مسیر این همکاری افراد و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۵۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین سردار مهدی محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز قزوین ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروهای پلیس استان قزوین در مجموعه نیروی انتظامی، علیرغم اینکه خود در مراسمات عزارداری سرور شهیدان شرکت می کردند در کنار آن وظیفه خطیر امنیت را نیز به خوبی انجام دادند.

وی گفت: به کوری چشم دشمنان و علیرغم تهذیدات آنها مبنی بر ابجاد ناامنی در مراسمات عزاداری مردم در ماه محرم، نشان داده شد هم مردم و هم نیروی انتطامی درصف مقابله با این تهدیدات مقتدرانه ایستاده اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: امروز آغاز هفته نیروی انتظامی است. هرساله براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه این هفته را گرامی می داریم.

سردار محمودی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی عنوان کرد: ایشان می فرمایند هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتطامی در مقابل چشم دشمن قرار ندارد و برهمین اساس رشادت و توانایی این نیرو موجب افتخار میهن اسلامی است و می توان گفت این سخنان نشان افتخاری بر لباس نیروی انتظامی است.

این مقام انتظامی افزود: رسالت بزرگی برای خدمت رسانی به مردم است که بر عهده نیروی مقتدر انتظامی نهاده شده است.

وی در خصوص اهداف نامگذاری این هفته تصریح کرد: بزرگداشت و تکریم امنیت، جلب توجه جامعه به این امر،
بررسی راهکارهای ایجاد امنیت، فرصتی برای تعامل با مردم در جهت افزایش توانمندی ها ناجا به وجود آورده و سرمایه های اجتماعی ما مردم هستند و امیدواریم همچون گذشته خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.

سردار محمودی در خصوص انعکاس خدمات و دستاوردهای ناجا در طول یکسال گذشته یاداور شد: رویکردهای ما مردمی، علمی، جهادی، فرهنگی بوده علاوه بر فعالیت ما در طول سال، امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی از صبح تا پاسی از شب برنامه های متنوعی را در زمینه مشاوره ای و‌خدماتی در حوزه های مختلف نیروی انتظامی خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: هدف از نامگذاری این هفته بزرگداشت و تکریم امنیت است. نعمت بزرگ الهی که همواره باید تکریم داشته شود و اگر نیم نگاهی به کشورهای همسایه داشته باشیم خواهیم دید که با همکاری همه اقشار جامعه، امنیتی پایدار در جامعه ایجاد شده در حالیکه اما همیشه دچار بی ثباتی هستند اما هیچ قدرتی نمی تواند این ثبات امنیت را به پاس حمایتهای مردم و خون شهدا و ایستادگی و پایمردی ملت برامنیت و ‌توان دفاعی کشورمان افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که معاندین مطرح می کنند به سرمنزل مقصود نرسیده و نخواهد رسید. تا سربازان ولایت و متولیان امنیت کشور در این مملکت تلاش می کنند هیچ دشمنی اجازه نخواهد یافت امنیت ما را خدشه دار کند.

این مسوول انتظامی عنوان کرد: امنیت به تنهایی ایجاد نمی شود امنیت یک محصول اجتماعی است که نیاز است همه در کنار متولیان که نیروی انتظامی بعنوان اصلی ترین رکن می باشد، کمک کنند.

سردار محمودی اضافه کرد: شعار این هفته پلیس مقتدر امین مردم می باشد و در طول این هفته برنامه های خاصی با محوریت شعاری خاص اجرا می شود که رویکرد ارزشی، تخصصی، مردمی و اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: پلیس ما پلیس مردمی است که برای خدمت و تامین امنیت مردم تلاش میکند و در کنار آن اقتدار و جبر برای مخلین امنیت دارد.

فرمانده انتطامی استان قزوین ابراز کرد: پلیس ما در تمام ‌حوزه ها ضمن آموزش های تخصصی و ایجاد رفتار تخصصی در کنار آن با ایجادتوانمندی های لازم، آمادگی مقابله با همه جرایم را دارد.

سردار محمودی اظهار کرد: همانطور که پلیس با خشوع و خضوع و رافت با مردم رفتار میکند در مقابله با برهم زنندگان نظم و قانون نیز با اقتدار برخورد خواهد کرد. در همین راستا به لطف الهی و حمایتهای مسوولان، استان قزوین در این چند سال بعنوان پلیس برتر کشور معرفی شده و در ایام‌ نوروز پلیس استان رتبه اول تامین امنیت جاده ای را کسب کرد.

این مسوول انتظامی اضافه کرد: پیشگیری اجتماعی امری بسیار مهم است‌ و در همه موارد که احساس خطر و ناهنجاری اجتماعی شود باید همه مردم پیشگیری را مدنظر قرار داده و در سرلوحه کار خود قرار دهند. چرا که با این‌کار صرف وقت و هزینه کمتری دارد و مانع گسترش بزه و مانع لطمه وارد شدن به جمعیت جوان جامعه می شود.

سردار محمودی گفت: هفته نیروی انتطامی فرصتی است تا ما اقدامات خودمان را به مسوولان و مردم استان معرفی کنیم و احساس امنیت عینی و زبانی را برای مردم ایجاد نماییم.

وی با اشاره به اقدامات و شرایط یکسال گذسته در شش ماهه اول سالجاری در راستای مبارزه با جرایم عنوان کرد: به لحاظ فراوانی تعداد وقوعات جرایم در کشور در رتبه ۲۳ کشور، فراوانی تعداد نزاع و درگیری رتبه سه کشور، تعداد وقوع تصادفات رتبه ۳۲ کشور، را دارا می باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین بیش از ۶۶۰ کیلومتر انواع بزرگراهها و آزادراهها را دارا بوده و شاهراه هشت استان کشور می باشد و با توجه به حجم تردد در محورهای استان، ۱۵۷ میلیون تردد در طول شش ماهه نخست سال به ثبت رسیده است.

سردار محمودی در ادامه مطرح کرد: همچنین استان قزوین در بخش تصادفات فوتی در کشور رتبه ۱۳، در حوزه کشفیات مواد مخدر رتبه ۳۷، افزایش ۸ درصدی دستگیرشدگان فروشنده مواد مخدر، افزایش ۲۴ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، افزایش ۲۳ درصدی دستگیری سرقت، ۱۷ درصد افزایش سرقت مغازه و منزل و۱۳ درصد در سرقتهای خرد را داشته است و این امر از اهداف و الویتهای ما بوده و از مردم انتطار داریم تا در این امر ما را یاری رسانند.

این مسوول انتظامی گفت: برخلاف تلاش دشمنان مبنی بر اغفال جوانان، پلیس مقتدرانه در پی کشفیات جهت ازبین بردن اهداف دشمن بوده و این امر جزو الویتهای ما می باشد.

وی در خصوص جرایم سایبری بیان کرد: متاسفانه جرایم سایبری رو به افزایش است و افزایش ۱۰۶ درصدی در این حوزه وجود دارد و با تلاش همکاران این حوزه، افزایش ۵۸ درصد کشف جرایم سایبری داشته ایم.

سردار محمودی با اشاره کشف باندی در قزوین افزود: به همت پلیس استان، باندی در استان کشف شد که بیش از ۲۴۰ مورد کلاهبرداری اینترنتی داشتند و عمده این مشکلات بی توجهی به هشدارهای پلیس است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در مجموع توقعات ما از مردم این است حتما به هشدارها و قوانین توسط پلیس توجه داشته باشند و در مسیر این همکاری افراد و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها