خبرهای داغ:
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

درخواست رسیدگی به هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان خسارت باغات استان در سرمازدگی

محمدی عنوان کرد: در بخش گردشگری نیز دولتخانه صفوی و امامزاده حسین نیاز به جذب اعتبار جهت مرمت و بازسازی دارند همچنین خسارت باغداران در سرمای نخست سال هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که هنوز پرداخت نشده و نیاز به رسیدگی دارد.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۴۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور محمدباقر نوبخت برگزار شد، داود محمدی رئیس اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمع امروز بسیجیان بیان‌کرد: این تجمع سراسری پشتوانه ای محکم برای نظام و مسوولان جهت رسیدگی به مشکلات موجود بود.

وی گفت: پروژه های موجود
در خصوص سد طالقان با پیمانکار مشکلاتی وجود دارد که نیاز است تمهیداتی اتخاذ شود.

رئیس اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین و ۵۶۰ تختخوابی الوند نیاز است تا مساعدت ایجاد شود.

محمدی عنوان‌کرد: در رابطه با راه آهن های استان نیز ترتیبی اتخاذ شود تا امسال به بهره برداری برسد و همچنین دوخطه شدن خط قزوین به تهران که رشد ۶۶ درصدی دارد پایان یابد.

وی افزود: دو میلیارد تومان جهت شتابگر ملی اختصاص یافته اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده همچنین سالن دوومیدانی نیاز به پنج میلیارد تومان تامین مالی دارد که باید تامین شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعریض جاده آبیک به محمدیه اضافه کرد: مشکلات عدیده ای در این زمینه وجود داشته که نیاز به رسیدگی دارد‌.
همچنین ۲۵ میلیون مترمکعب حق السهم از آب شاهرود داشتیم که موجب ایجاد ده هزار شغل می شود اما در حال حاضر ۸۸۰ میلیون مترمکعب از آب این رودخانه به استان گیلان در حال سرازیر است و این امر نیاز به بررسی کارشناسانه جهت حفظ اب این رودخانه در استان دارد.

محمدی گفت: در بخش گردشگری نیز دولتخانه صفوی و امامزاده حسین نیاز به جذب اعتبار جهت مرمت و بازسازی دارند همچنین خسارت باغداران در سرمای نخست سال هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که هنوز پرداخت نشده و نیاز به رسیدگی دارد.

 

درخواست بازگشت ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات استان که به پروژه خوانسار تعلق گرفت

در ادامه سیده فاطمه زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث ستاد اقتصاد مقاومتی، رییس بانک مرکزی معین شهر قزوین می باشد که بیش از یکسال است در جلسات ما حضور نداشته و با توجه به مشکلات موجود لزوم حضور ایشان امری بدیهی است.

وی گفت: در سفر رهبری مصوباتی جهت پرداخت به طرح های استان مطرح شد که در مردادماه سال جاری ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار به پروژه خوانسار تخصیص یافت و در جهت توزیع عادلانه بودجه به استانها، ما خواستار بازگشت این مبلغ به اعتبارات استان می باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اعتبارات بودجه ای نسبت به اعتبارات استان در سال ۹۸ نگاه ویژه به این مطلب داشته باشید.

زرآبادی ضمن اشاره به مشکلات کارمندان در بحث افزایش حقوق و پرداخت معوقات عنوان کرد: به دلیل عدم ثبات قوانین و عدم نظارت بر قوانین متاسفانه مصوبات اجرا نمیشود و این امر می تواند تبعات نامناسبی را به همراه داشته باشد‌.

وی همچنین رسیدگی به پروژه هایی همچون کشاورزی، تامین اعتبار آبیاری نوین بیست هزار هکتار از اراضی کشاورزی، مشکلات راه و شهرسازی تامین اعتبار جاده الموت به کلاچای،
انتقال آب طالقان، سد نهب، بالاخان رود را خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار