خبرهای داغ:
رییس سازمان برنامه وبودجه:

تخصیص بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان به طرح های تولید و اشتغال و گردشگری در کشور/ مدیران استان پیگیری مقتضی در تخصیص اعتبارات داشته باشند

نوبخت عنوان کرد: در تبصره ۱۸ بالغ بر ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تولید و اشتغال و ساخت بافت فرسوده تخصیص یافت و مدیران استان از این فرصت جهت نوسازی واحد شهری و واحدهای تولیدی و کشت گلخانه ای و سایر امور می توانند استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۶۵۳۲۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور مدیران و مسوولانی استانی در سالن جلسات باغستان برگزار شد بیان کرد: نیمی از سال گذشت و به نوعی می توان گفت بودجه سال ۹۷ به نیمه راه رسید و لازم است مدیران ابتدا یک نگاهی در استان داشته باشند که در سطح ملی وضعیت پرداختها و دریافت ها به چه صورت است.

وی گفت: به ویژه در بخش اقتصاد در وضعیتی قرار داریم که مورد قبول ما نیست و نیاز است با شکیبایی و مدیریت از این اوضاع سخت خارج شویم.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: برنامه های اقتصادی از طریق سیاستهای پولی که در قانون پولی کشور مدیریت می شود و سیاستهای مالی در قانون برنامه و بودجه، طراحی می شود.

نوبخت عنوان کرد: دو شورا هم سیاستهای پولی و مالی را مدیریت می کنند که شامل شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد است که نیز مسایل مالی را بررسی می کند.

وی افزود: بالغ بر ۱۵۴ هزار میلیارد تومان توانستیم منابع پیش بینی شده را تسهیل کنیم و ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز توانستیم به این مقدار وصولی بیفزاییم که در مجموع ۱۶۸ هزار میلیارد تومان در این حوزه اعتبار تخصیص یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: این اعتبار در سه حوزه در شش ماه اول سال شامل ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه ای بوده که پرداخت یارانه ها و حقوق و مزایا و ۱۱ هزار میلیارد تومان پرداخت به گندمکاران بدون درنظر گرفتن تحریم شامل این اعتبار بوده است.

نوبخت خاطرنشان کرد: از این جهت می توانیم بگوییم سیاستهای مالی ما در حوزه اعتبارات هزینه ای انجام شد که از آغاز سال تا کنون ۳۱ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبارات عمرانی بوده که از این میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اوضاع اقتصادی در شرایط سختی است اما بخش های اقتصادی ما همچنان پویا و فعال در حال فعالیت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد: دو هزار میلیارد تومان تخصیص برای طرح های عمرانی درنظر گرفته شد اما بنا به الزام، تخصیص این اعتبار به گندمکاران بود و قول می دهیم که تخصیص دو هزار میلیارد تومان بعدی به سایر طرح های استان اختصاص خواهد یافت.

نوبخت بیان کرد: از مدیران استان و استاندار تقاضا داریم که به نحو مقتضی پیگیری شود دو فرصت مهم شوند که شامل تبصره ۱۸ و ۱۹ می باشد.

معاون رییس جمهور گفت: در تبصره ۱۸ بالغ بر ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تولید و اشتغال و ساخت بافت فرسوده تخصیص یافت و مدیران استان از این فرصت جهت نوسازی واحد شهری و واحدهای تولیدی و کشت گلخانه ای و سایر امور می توانند استفاده کنند.

نوبخت اظهار کرد: یک میلیارد دلار دو هفته قبل از صندوق توسعه ملی برای حفظ اشتغال موجود و بافت فرسوده و گردشگری کشور اختصاص یافت و درخواست ما این است در این خصوص استان فعال باشد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق تبصره ۱۹ که برای واگذاری و مشارکت طرحهای عمرانی پیشنهاد و تصویب شد، شما می توانید نسبت به تغییر کاربری این طرح ها با حفظ کاربری اصلی اقدام نمایید.

معاون رئیس جمهور گفت: همچنین با توجه به توافق سه قوه به ویژه قوه قضاییه، اجازه تخفیف در استفاده از تغییر کاربری طرح ها داده شد که با
مشارکت بخش خصوصی در طرحها می توان به نتایج خوبی در این زمینه دست یافت.

نولخت بااشاره به مشکلات موجود در واحدهای تولیدی افزود: دولت واحدهای تولیدی را درک میکند و به همین دلیل به آنها کمک خواهد شد تا با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها