هزینه ۵۴۰۰ میلیارد ریالی برای بافت فرسوده گچساران

۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان برنامه ششم در مناطق شهری و روستایی بافت فرسوده شهرستان گچساران هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۹۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
مدیرکل دفتر فنی استانداری در نشست ستاد بازآفرینی شهرستاناختصاص ۵۴۰۰ میلیارد ریال به بافت فرسوده گچساران گچساران گفت: نوسازی واحد‌های مسکونی و بازآفرینی بافت فرسوده در چهار منطقه شهری لبنان، رادک، کیامرثی و سادات و چهار نقطه روستایی شامل آبگرمو، چهاربیشه، انتهای باغ فردوس و قاسم آباد هم اکنون با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در حال اجر ااست.
هجیر افشون افزود: ۳۰ درصد از بودجه عمرانی ۲۲ دستگاه اجرایی عضو ستاد بازآفرینی در این شهرستان به بافت‌های فرسوده اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از طریق دستگاه‌های اجرایی راهکاری برای شتاب بخشی تکمیل احیای بافت فرسوده است.
وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا طرح‌های پیشنهادی و میزان اعتبارات آن را به دبیرخانه کارگروه بازآفرینی بافت‌های فرسوده تحویل دهند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۱۰ مدرسه بافت فرسوده این شهرستان در ۲ نوبت فعال هستند این در حالی است که موظف به برپایی مدارس در نوبت صبح هستیم گفت: مدارس بافت فرسوده نیازمند توسعه و بازسازی هستند.
سیدظهیرالدین پورالحسینی ابراز داشت: امسال ۱۰۷ میلیارد ریال برای نوسازی و توسعه مدارس گچساران تصویب شده که ۳۰ میلیارد ریال آن برای ساخت یک مدرسه در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد بافت‌های فرسوده شهر دوگنبدان با اشاره به احداث هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهر دوگنبدان گفت: در برخی از مناطق بافت فرسوده نظیر محله‌های سادات و کوی اسلام آباد طرح احیای بافت فرسوده پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و باید برای اجرای طرح‌های بازآفرینی درحال اجرا تلاش بیشتری شود.
روح الله عمادی افزود: مالکان ۲ هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری تخریب و نوسازی ساختمان خود به این ستاد مراجعه کرده اند.
وی گفت: برای ساخت هر یک از واحد‌های مسکونی بهره برداری شده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.
عمادی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.
وی بیان کرد: تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

۲۵ هزار نفر در واحد‌های مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار