خبرهای داغ:
زاهدی گفت: اروپا علاقه خاصی به ارتباط با ما در بخش های صنعت و تولید دارد و وضعیت صادرات غیرنفتی ما در شش ماهه نخست سال، حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۶۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران استانی در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد بیان کرد: یک نکته اساسی که لازم به توضیح است استان قزوین ظرفیت هایی در حوزه های مختلف دارد که می تواند در توسعه اقتصادی کشور کمک بسزایی داشته باشد.
 
وی گفت: استان با دارا بودن کمتر از یک درصد مساحت کشور بیش از چهارونیم درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین میکند و با توجه به کمبود بارندگی مقام اول کشت و زراعت را در کشور دارا می باشیم و این در حالی است که در بخش باغبانی به دلیل سرمای شدید خسارت زیادی به باغداران وارد شد.
 
استاندار اظهار کرد: در بخش صنعت نیز اولین شهرصنعتی کشور در قزوین ایجاد شده و با وجود مشکلات زیاد در بخش صنعت این پتانسل در استان وجود داشته که در دهه چهل اولین شهرصنعتی کشور در اینجا احداث شود.
 
زاهدی عنوان کرد: تنوع تولیدات در استان وجود دارد و بیش از یک میلیارد و پانصد و شصت و دو میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب داریم و دو واحد صنعتی امروز هر دو سرمایه گذاری خارجی بودند.
 
وی افزود: اروپا علاقه خاصی به ارتباط با ما در بخش های صنعت و تولید دارد و وضعیت صادرات غیرنفتی ما در شش ماهه نخست سال، حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: در زمینه گردشگری ۱۳ درصد آثار تاریخی ثبت ملی کشور در استان قزوین موجود است. علیرغم وسعت کم و جاذبه های فرهنگی و دینی نیز در موقعیت بسیار خاصی قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: موقغیت جغرافیایی استان قزوین نیز نسبت به سایر استانهای کشور بسیار ویژه است چرا که در همسایگی پایتخت بوده و شاهراهی برای اتصال استانهای غربی است و به دلیل دارا بودن بزرگراهها و خط آهن، زیرساختهای بی نظیری دارد.
 
زاهدی بااشاره به موقعیت علمی استان اضافه کرد: دانشگاههای استان نیز دارای مدارج علمی بالایی بوده و در آینده نیز چشمه نور که شتاب دهنده بزرگی است در استان قزوین از طریق سازمان انرژی اتمی ساخته خواهد شد.
 
وی یادآور شد: شهرک صنعتی کاسپین که ۱۸ سال پیش ساخته شده و قرار بر این بوده که واحدهای تولیدی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند و در طول ۱۸ سال گذشته تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی بااین شرط سرمایه گذاری کرده اند این بحث مطرح است که باید این مسافت، هوایی محسوب شود.
که این امر نیاز به رسیدگی دارد.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها