به همت سازمان بسیج رسانه صورت گرفت

بازدید رسانه های سازمان بسیج رسانه از زندان مرکزی کرمان

به همت بسیج رسانه استان کرمان اصحاب رسانه از زندان مرکزی کرمان بازدید  و در جریان فعالیتهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی این مرکز قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۹۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، به همت بسیج رسانه استان کرمان اصحاب رسانه از زندان مرکزی کرمان بازدید  و در جریان فعالیتهای فرهنگی و اصلاح و تربیتی این مرکز قرار گرفتند.

به گفته مسئولین زندان : وجود یکسری مسائل و مشکلات و کوتاهی های تربیتی از خانواده گرفته تا نهاد های بزرگتر فرد وارد زندان می شود .در چنین شرایطی آنچه که اهمیت دارد انجام اقدامات تربیتی ، دینی و آموزشی در زندان است و بعد از  خروج از زندان نیز باید شرایط فراهم شود که زندانی بازگشت مجدد نداشته باشد و این همکاری و مساعدت سازمانها و نهادهای  مختلف را می طلبد.

وی ادامه داد: افراد وقتی به زندان ورود پیدا می کنند، استعدادیابی می شوند و متناسب با آن به بخش های مختلفی همچون سوادآموزی، کلاس های قرآنی، احکام، کلاس های فرهنگی و غیره فرستاده می شود.

 در ادامه از دفتر ملاقات وکلای دادگستری با موکلین بازدید شد که در آن زندانیان با وکلای خود دیدار و گفتگو می کنند؛ این زندان دارای 100 کابین جهت ارتباط تلفنی زندانیان با خانواده های خود به مدت 20 دقیقه دارند.

 یکی دیگر از مسئولان با اشاره به اینکه زندانیان هر دو ماه یک بار با خانواده خود ملاقات عمومی می توانند داشته باشند، اظهار داشت: زندان های خارج از کشور بیشتر نقش تنبیهی دارند اما رویکرد در ایران بیشتر تربیتی است.

 در ادامه این بازدید یکی از مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز از  زندان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: یک مجتمع آموزشی نیز زیر نظر اداره آموزش و پرورش در زندان مشغول به فعالیت است و افرادی که از تحصیل بازمانده اند، را سواد دار می کند.

 وی با بیان این مطلب که باید آموزش های لازم جهت اشتغال افراد در خارج از زندان مهیا شود تا شاهد کاهش بازگشت افراد به زندان باشیم، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات با وجود مهیا بودن امکانات و آموزش های لازم اما افراد باز هم سراغ بزهکاری می روند.

 این مسئول با اشاره به اینکه از جمله اهداف آموزش و پرورش ارتقای سطح علمی و تقویت و تربیت اخلاقی و دینی دانش آموزان است؛ افزود: اما برخی عوامل دیگر همچون مشکلات اقتصادی موجب رخ دادن آسیب های اجتماعی می شود.

 در ادامه بازدید وارد درمانگاه زندان مرکزی شدیم که این درمانگاه داری قسمت های مختلف همچون رادیولوژی و اتاق عمل است که در این زمینه یکی از مسئولان توضیح داد: در زمینه بهداشت و درمان استان کرمان دارای 180 نفر پرسنل و شهر کرمان دارای 48 نفر پرسنل شامل دکتر، پرستار و روانشناس است.

 بند نسوان از دیگر بندهایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و از جمله امکانات این بند سالن ورزشی چند منظوره و مهد کودک است که مهدکودک باوجود اینکه دارای تجهیزات کاملی است اما به دلیل نداشتن مربی فاقد استفاده است که طبق گفته رئیس حافظت سازمان زندان های استان، در مدت کوتاهی چند مربی در این مکان فعالیت کردند اما به دلیل پرداخت نشدن حقوق آنها از ادامه فعالیت صرف نظر کردند. بیشتر جرم بانوان مربوط به مواد مخدر و سرقت بوده است.

 زورخانه، سالن ورزشی مردان، سالن آموزش سرود و تئاتر و مجتمع آموزشی از دیگر مکان هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

ارسال نظرات