خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در بیانیه حوزه‌های علمیه فارس در پی وقایع اخیر آمده است:
در بخشی از بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس در پی وقایع اخیر اهواز آمده است: صفحه بارز تاریخ پیوسته منقش به دو رکن اساسی تولّی و تبّری بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۱۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، در پی بروز اتفاقات متعددی در شیراز اعم از نصب بنر موهوم و همچنین دستگیری بهائیان و عكس‌العمل برخی مسئولان در این رابطه، مركز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس بیانیه‌ای صادر كرد.

در این بیانیه آمده است:

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ یخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیاكُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ وَمَنْ یفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‏ اید دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگیرید [به طورى] كه با آنها اظهار دوستى كنید و حال آنكه قطعا به آن حقیقت كه براى شما آمده كافرند [و] پیامبر [خدا] و شما را [از مكه] بیرون مى كنند كه [چرا] به خدا پروردگارتان ایمان آورده‏ اید اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بیرون آمده‏ اید [شما] پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى ‏كنید در حالى كه من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشكار نمودید داناترم و هر كس از شما چنین كند قطعا از راه درست منحرف گردیده است». (آیه یك سوره ممتحنه)

صفحه بارز تاریخ پیوسته منقش به دو رکن اساسی تولّی و تبّری بوده و خواهد بود. قرآن کریم می‌فرماید « إِنَّمَا وَلِیكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ؛ ولى شما تنها خدا و پیامبر اوست و كسانى كه ایمان آورده‏ اند همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى‏‌دهند» (آیه ۵۵ سوره مائده) و فقط خداوند و رسول و مؤمنان خاص (ائمه اطهار صلوات‌الله علیهم اجمعین) بر شما ولایت دارند چنانچه در آیه شریفه صدر کلام، خداوند می‌فرماید: دشمنان خدا و خودتان را به عنوان ولی و دوست، برای خودتان قرار ندهید، کسانی که کافر به حق، می‌باشند ... و در ذیل آیه شریفه دارد که «وَمَنْ یفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ» هر کس از شما با دشمنان خدا و رسول خدا، رابطه دوستی برقرار کند به تحقیق راه را گم کرده است و به انحراف می‌رود.

در فضای کنونی که دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از هر وسیله و راهی می‌کوشند تا کینه و حقد خود را نسبت به این هدیه آسمانی آشکار سازند، جا دارد که مسئولین و مدیران اجرائی کشور، بیداری و هوشیاری مضاعفی را از خود نشان دهند. اما مع‌الاسف در روز روشن، برخی تولی و تبری را زیر پا گذاشته و حمایت خود را از فرقه ضاله بهائیت و همسوئی با رژیم غاصب اسرائیل را اعلام می‌دارند.

حوزه‌های علمیه استان فارس بر خود واجب و لازم می‌داند این حرکات منافق‌گونه برخی از ایادی استکبار و صهیونیزم جهانی را محکوم کرده و حمایت همه جانبه خود را از بیانات نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شیراز اعلان نموده و از دستگاه‌های مسئول امنیتی و انتظامی و قضائی اکیداً می‌خواهیم در کشف ریشه‌های این‌گونه حوادث تلخ و ضد دینی، اهتمام ورزند و برای صیانت از ارزش‌های دینی و مذهبی، سرسپردگان به دشمنان و خائنین به انقلاب را بر سر جای خود بنشانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها