خبرهای داغ:
امام جمعه شهر بسطام با اشاره به خسارت کشاورزان در این بخش گفت: اگر یک کارخانه صنایع تبدیلی در این منطقه وجود داشت، قطعاً شاهد این امر نبودیم و کشاورزان حداقل همان هزینه اندک تولید محصولاتشان را نیز از کارخانه‌های صنایع تبدیلی دشت می‌کردند.
کد خبر: ۹۰۶۴۹۷۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی رضوی نسب در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن شهید مفتح بسطام، ضمن بیان اینکه برخلاف مطالبات سایر ائمه جمعه در استان سمنان ما در بخش بسطام، ساخت مصلا را ضروری نمی‌دانیم چراکه امروز صنایع تبدیلی و مقوله اشتغال در این بخش مهم‌تر و الزامی محسوب می‌شود، تأکید کرد: صنایع تبدیلی در بسطام هم می‌تواند به مشکلات بخش کشاورزی رسیدگی کند و هم درزمینه اشتغال که یکی از دغدغه‌های بخش است، کمک‌های شایانی را به همراه داشته باشد.
وی افزود: در سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی باعث شده تا مشکلاتی نظیر سرمازدگی و ... گریبان کشاورزان بسطامی را بگیرد و اگر یک صنایع تبدیلی در این بخش وجود داشته باشد بخش عمده‌ای مشکلات کشاورزان رفع خواهد شد.
امام‌جمعه بسطام گفت: طی سال‌های گذشته بار‌ها در منطقه مجن شاهد خسران سیب‌زمینی‌کاران بودیم به‌گونه‌ای که در برخی موارد محصولاتشان را اصلاً برداشت نمی‌کردند چراکه برایشان جز ضرر چیزی نداشت، اما اگر یک کارخانه صنایع تبدیلی در این منطقه وجود می‌داشت، قطعاً شاهد این امر نبودیم و کشاورزان حداقل همان هزینه اندک تولید محصولاتشان را نیز از کارخانه‌های صنایع تبدیلی دشت می‌کردند.
رضوی نسب خواستار رسیدگی جدی مسئولان استان سمنان به بخش بسطام شد و گفت: این بخش بیشترین شهید را به نسبت جمعیت در سطح کشور داده است لذا حق مردم این بخش است که بدانند، مسئولان پیگیر امور و رفع دغدغه‌هایشان هستند.
وی در دیگر بخش سخنان خود به مقوله اخلاق‌مداری نیز پرداخت و بیان کرد: امام حسین (ع) در حدیثی، پنج ویژگی را برای زندگی بشری برمی‌شمارند که بدون آن‌ها اصلاً زندگی معنایی ندارد که این پنج مورد عقل، دین، ادب، حیا و درنهایت حسن خلق محسوب می‌شوند.
امام‌جمعه بسطام تصریح کرد: مواردی که امام حسین (ع) در این حدیث مطرح می‌فرمایند مسائلی است که آن را با تمام پول‌های دنیا هم نمی‌توان خرید چراکه دارای ارزشی بسیار زیاد هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها