مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از حضور ناشران ۱۵ کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۴۸۳۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
به گزراش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی به برنامه‌های آتی این نهاد اشاره و اظهار کرد: یازدهمین کنگره شعر عاشورایی با رویکردی متفاوت از اول تا سوم آبان ماه در شهر قروه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره علاوه بر بخش شعر، بخش عکس نیز به جشنواره اضافه شده است که در پایان ۵۰ عکس منتخب مشخص شده و در نمایشگاه برای عموم به نمایش درخواهند آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: بخش نمایش‌های مذهبی و تعزیه هم در این دوره از جشنواره شعر عاشورایی قروه اضافه شده است، چون در گذشته به این بخش در استان کردستان کمتر پرداخته شده بود.

وی در ادامه از برگزاری همایش قرآنیان استان خبر داد و گفت: همچنین چندین محفل قرآنی نیز با حضور قاریان برجسته کشوری در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته ناشران اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه کتاب کردستان شرکت کرده بودند، گفت: امسال ناشران ۱۵ کشور خارجی در این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان حضور خواهند داشت.

قلعه شاخانی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان هم اشاره و تصریح کرد: این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان از ۱۸ تا ۲۳ مهر امسال در سنندج برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین به گرامیداشت ایام هفته وحدت هم در استان اشاره و بیان کرد: مقدمات برگزاری هفته فرهنگی کردستان در شهر مشهد انجام شده است که در هفته وحدت برگزار خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت تدوین یک آیین نامه داخلی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین شورای نظارت بر نامگذاری اماکن استان و شورای نظارت بر ساخت، طراحی و واردات و توزیع اسباب بازی برای کودکان هم باید در استان فعال شوند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات