نماینده ولی فقیه در کردستان:

جنگ تمدن ها براساس فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در کردستان مسئله فرهنگ را از جمله امور تاثیرگذار در زندگی دانست و گفت: تمدن مادی تلاش می‌کند باورها و ارزش‌های خود را به جوامع دیگر قالب کند تا نمادهای غربی در دیگر کشورها حاکم شود .
کد خبر: ۹۰۶۴۸۱۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه سه شنبه در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: فرهنگ عمومی مسائل و شاخص‌هایی است که بر مبنای باورها، ارزش ها، نماد‌ها و مجموعه رفتار‌های جوامع شکل می‌گیرد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه رعایت کردن حال همدیگر جزو فرهنگ اسلامی ایرانی است، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم نوع فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی و محلی مان را به‌کار گیریم و آن را فرهنگ سازی کنیم.


آیت الله شاهرودی، مسئله فرهنگ را از جمله امور تاثیرگذار در زندگی دانست و اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم شاخص‌های فرهنگی خود را در جامعه ترویج و ماندگار کنیم.

وی با اشاره به حاکم شدن بخشی از فرهنگ غربی در جامعه امروز، بیان کرد: فرهنگ دینی به نفع انسان هاست و ما باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه ما نهادینه کنیم.

نماینده، ولی فقیه در کردستان همچنین گفت: بحث فرهنگ مسئله مهمی است که اگر بخواهیم جامعه خوب اداره شود و مسائل و مشکلات آن حل شود باید نوع فرهنگ ما به گونه‌ای باشد که استقلال و عزت خود را به کسی نفروشیم.

وی در ادامه به مناسبت‌های ملی و مذهبی در کشور اشاره و تاکید کرد: با توجه به مناسبت‌هایی که در تقویم کشور وجود دارد باید براساس آن کار‌های فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات