خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 50 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 48 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی سالمند هستند.
کد خبر: ۹۰۶۴۸۰۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، ابراهیم جعفری با بیان اینکه 16 درصد از سالمندان استان آذربایجان شرقی تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: کمیته امداد مرند و منطقه دو تبریز با 9 درصد بیشترین مددجویان سالمند و ادارات منطقه یک، چاراویماق و صوفیان با یک درصد، کمترین مددجوی سالمند را تحت حمایت خود قرار داده اند.                                         

وی با اشاره به اینکه سن تعداد 20 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد بالای 100سال است، بیان کرد: مسن ترین مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان با 117 سال سن و به دلیل فوت سرپرست در شهرستان ایلخچی زندگی می کند.                                                   

جعفری با اشاره به خدمات این نهاد به سالمندان تحت حمایت، عنوان کرد: پرداخت کمک معیشت، مشاوره و آموزش، تامین مسکن، ویزیت رایگان در روستاها، کمک به اشتغال، ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی و اشعاب رایگان، کمک به ازدواج و نظام وظیفه فرزندان از جمله خدمات این نهاد به سالمندان تحت حمایت است.

وی با تاکید به اینکه به خاطر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی نقش خانواده و فرزندان در حمایت از سالمندان نقش بی رقیبی است، گفت: نیازهای عاطفی، اقتصادی، اجتماعی، اوقات فراغت، احساس موثر بودن و داشتن کرامت و حرمت از مهم ترین نیازهای سالمندان هستند.                           

ارسال نظرات