معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با بیان اهمیت اجرای موفقیت‌آمیز رزمایش پدافند زیستی با همکاری کارگروه‌های تخصصی هشت گانه، همکاری همه دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان را در این راستا خواستار شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۷۰۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، رحیم شهرتی‌فر رعایت الزامات پدافند غیرعامل در جهت مصون‌سازی و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات بلایای طبیعی و غیرطبیعی را از وظایف دستگاه‌ها بیان کرد و افزود: با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و موقعیت خاص جغرافیایی کشورمان، باید ضمن برآورد تهدیدات، برنامه‌ریزی و آمادگی لازم را جهت مقابله با آنها داشته باشیم.

وی تلاش‌های صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل را ناکافی دانست و فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را فرصتی مغتنم و مناسب برای آگاه‌سازی جامعه و مسئولان جهت اتخاذ تدابیر مؤثر و گفتمان‌سازی عمومی و تخصصی این موضوع برشمرد.

علیرضا کریمی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی نسبت به آگاهی‌بخشی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مصون‌سازی سرمایه ها و دارایی های جامعه اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید از طریق شناسایی تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های احتمالی، پایداری و تحمل جامعه را افزایش دهند.

وی آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی و ایجاد آرامش روانی و روحی مردم را ضروری دانست و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی را برای برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل خواستار شد.

ارسال نظرات