رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تشریح راه‌های جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی کشور پرداخت.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۷۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی با تشکر از مجریان مسابقات و مسئولان استانی اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این برنامه قرآنی خیر و برکت برای استان به همراه آورد و همه از نور، معرفت و برکت قرآن استفاده کنند.
رشد ۱۱ برابری مشارکت در مسابقات قرآن در ۸ سال
وی با بیان اینکه در سال ۸۸ تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن ۳۶ هزار نفر بود، تصریح کرد: سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ هزار نفرشرکت‌کننده یعنی بیش از ۱۱ برابر مشارکت جوانان و نوجوانان علاقه‌مندان به قرآن در ایران به برکت امام (ره)، خون شهیدان و وجود نورانی مقام معظم رهبری پرچم‌دار برنامه‌های قرآنی را شاهد بوده‌ایم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در سال ۹۷ انتظار می‌رود عددی فراتر از این تعداد را از جامعه قرآنی شاهد باشیم، افزود: تاکنون بیش از ۱۱ هزار مربی قرآن درکشور تربیت شده که در سراسر کشور مشغول تعلیم برنامه‌های قرآنی می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره موازی‌کاری در امور قرآنی کشور گفت: یکی از مشکلات کشور کار‌های موازی و تکراری است که در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی هم شاهد همین موازی‌کاری هستیم؛ می‌توان با یک سازماندهی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی از کار‌های موازی که موجب هدر‌رفت وقت می‌شود، جلوگیری کرد و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.
ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی
وی درباره نوشتن نامه‌ای پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی و تقدیم آن به مقام معظم رهبری تصریح کرد: در طی این نامه به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم، ما آمادگی داریم علی‌رغم فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حوزه قرآن در خدمت سایر دستگاه‌هایی که به نحوی متولی کار قرآنی هستند، باشیم و بپذیریم یک کاری انجام شود.
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: امیدواریم قدمی برداشته شود و تابلو و علامت خود را کنار بگذاریم و زیر پرچم قرآن با تمام توان خدمت کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: چند سالی است به‌عنوان سازمان اوقاف در مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان سازمان را حذف کردیم و آرم خاصی در این مسابقات برگرفته از معنا و مفهوم قرآن استفاده شده است؛ این کار قرآنی برای جمهوری اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان است تا تمامی افراد احساس مسئولیت و مشارکت کنند.
ارسال نظرات