آیت‌الله دری نجف‌آبادی در افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن:

رابطه مردم با يكديگر بر پايه دستورات ديني و قرآني باشد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت : رابطه مردم با یکدیگر باید با حاکمیت قرآن همراه باشد و نظام اسلامي ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد به شرط آنکه در سایه قرآن، سیره کلام وحی و اهل‌بیت(ع) حركت نمائيم .
کد خبر: ۹۰۶۴۵۹۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، صبح امروز ۱۰ مهرماه در آیین افتتاحیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی که در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد ،گفت: هویت امت اسلامی در گرو قرآن است. امروز به برکت قرآن فرهنگ دینی در کشور در حال توسعه است. وجود کربلایی کاظم ساروقی كه در این سرزمین درخشید و نامش برای همیشه در تاریخ جاودان ماند.
وی با گراميداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی منا، حادثه‌های تروریستی و ... افزود: برگزاری مسابقات قرآن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان امام باعث خير و بركت در بين مردم خواهد شد و باید از این فرصت به نحو احسن برای اشاعه مفهوم قرآنی استفاده کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنين اظهار داشت : امسال علاوه ‌بر برگزاری مرحله سراسری قرآن در شهرستان اراک، این استان میزبان برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان و  پرداختن به نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس است كه برگزاري این مراسم‌ها نقطه عطفی براي گسترش فرهنگ انقلابی در بين جامعه خواهد بود.
امام جمعه اراک ادامه ‌داد: فعالیت خبرنگاران و عوامل رسانه در انعکاس اخبار قابل تقدیر است، زیرا هنر قلم خبرنگاران و اصحاب رسانه اهمیت فعالیت‌های قرآنی را به تصویر می‌کشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين افزود: خداوند نور قرآن را در قلب نبی مکرم اسلام قرار داد تا امروز به برکت همین نور شاهد حضور علمای برجسته در کشور باشیم. باید جامعه قرآنی از قرائت گرفته تا دیگر رشته‌ها برای رسیدن به عمق مفاهیم قرآن تلاش کنند‌ و اين خدمات باید به گونه اي  باشد که همه خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها با نور قرآن منور شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه خاطرنشان كرد و گفت : رابطه مردم با یکدیگر باید با حاکمیت قرآن همراه باشد و نظام اسلامي ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد به شرط آنکه در سایه قرآن، سیره کلام وحی و اهل‌بیت(ع) حركت نمائيم .
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پایان گفت: همه مسئولیت داریم تا خانه‌هایمان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بازار را با نور قرآن متبرک كنيم كه اگر در سایه فرهنگ قرآن حرکت کنیم رفتارهایمان نيز قرآنی خواهد شد ؛ از این رو برای تحقق رفتار قرآنی در جامعه باید گام‌های بلندتری برداریم.

ارسال نظرات