حجت الاسلام محمدي افزود : در سال ۸۹ تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن ۳۶ هزار نفر بود. این در حالی است که سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده یعنی بیش از ۱۱ برابر مشارکت جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به قرآن در ایران به برکت امام (ره)، خون شهیدان و وجود نورانی مقام معظم رهبری پرچم‌دار برنامه‌های قرآنی را شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۶۴۵۹۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ حجت الاسلام محمدي رئیس سازمان اوقاف و امورخيريه كشور در آیین افتتاحیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن كريم که به میزبانی استان مرکزی در مجتمع كوه نور برگزار شد ،گفت : موازی‌کاری در فعاليتهاي قرآني كشور باعث بروز مشكلات و هدر رفت وقت و هزينه ميشود ،كه در همين خصوص نامه اي را به رهبر معظم انقلاب ارسال نموديم تا در صورت موافقت تمامي فعاليتهاي قرآني كشور در يك نهاد و يا دستگاهي متمركز شود .

وي در همين رابطه افزود : سازماندهی، برنامه‌ریزی و هم‌‌افزایی در بين دستگاهها و نهاد هاي متولي قرآن ميتواند به رشد و توسعه برنامه هاي قرآني در سطح كشور منجر شود .

حجت الاسلام محمدي همچنين خاطر نشان كرد : برگزاری برنامه هاي قرآنی باعث خیر و برکت برای استان خواهد شد و همه ميتوانيم از نور، معرفت و برکت قرآن استفاده مناسبي داشته باشيم .

وی به رشد فعاليت هاي قرآني در سطح كشور هم پرداخت و افزود : در سال ۸۹ تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن ۳۶ هزار نفر بود. این در حالی است که سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ هزار نفر شرکت‌کننده یعنی بیش از ۱۱ برابر مشارکت جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به قرآن در ایران به برکت امام (ره)، خون شهیدان و وجود نورانی مقام معظم رهبری پرچم‌دار برنامه‌های قرآنی را شاهد بوده‌ایم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور تصريح كرد : در سال ۹۷ انتظار می‌رود عددی فراتر از این تعداد را از جامعه قرآنی شاهد باشیم.
محمدی به تربيت مربيان قراني هم اشاره نمود و گفت : تاکنون بیش از ۱۱ هزار مربی قرآن در کشور تربیت شده است که علاقه‌مندان در سراسر کشور مشغول تعلیم برنامه‌های قرآنی براي نسل نوجوان و جوان كشور می‌باشند.

وی گفت: یکی از مشکلات کشور کارهای موازی و تکراری است که بیشتر در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی شاهد آن هستیم كه می‌توان با یک سازماندهی و برنامه‌ریزی و هم‌افزایی از کارهای موازی که موجب هدر‌ رفت وقت می‌شود جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام محمدی در ارتباط با ارسال نامه‌ای پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی و تقدیم آن به رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در این نامه كه به رهبر معظم انقلاب ارسال نموديم ، پیشنهاد دادیم كه ما آمادگی داریم علی‌رغم فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حوزه قرآن در خدمت سایر دستگاه‌هایی که به نحوی متولی کار قرآنی هستند، باشیم و بپذیریم یک کاری انجام شود و به صورت حساب شده و هدفمند آن را انجام دهیم.
وی افزود: امیدواریم قدمی برداشته شود و بتوان از ظرفیت یکدیگراستفاده کنیم و تابلو و علامت خود را کنار بگذاریم و تابلو، پرچم و عنوان قرآن را داشته باشیم و زیر پرچم قرآن با تمام توان خدمت کنیم.
رئیس سازمان اوقاف بیان کرد: چند سالی است به عنوان سازمان اوقاف در مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان سازمان را حذف کردیم و آرم خاص برگرفته از معنا و مفهوم قرآن مورد استفاده قرار گرفته است. این کار قرآنی برای جمهوری اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان است تا تمامی افراد احساس مسئولیت و مشارکت کنند.

ارسال نظرات