خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در قزوین:

شهدا جوانمردی خود را اثبات کردند/ مسئولی که به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، ناجوانمرد است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جوانمردان امروز جامعه ما هستند، ابراز کرد: جوانمردان به دروغ، تهمت، فساد، اختلاس و فریب آلوده نمی‌شوند، مسئولانی که با وعده‌های دروغ شعار حل مشکلات اقتصادی و عزت ملی را دادند و به وعده خود عمل نکردند ناجوانمرد هستند.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۹۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم استان قزوین که با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان و کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین مفتخر است میزبان خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچون شهید "حججی" از اصفهان، شهید جاویدالاثر "سعید انصاری" از تهران و شهید "پورابراهیمی" از گیلان است تا از حضور این خانواده‌های شهدا بهره‌مند شویم.
وی افزود: استان قزوین شهدای مدافع حرمی همچون شهید اسدی، شهید رحیمی، شهید سیاهکالی مرادی، شهید پورمراد، شهید غلامی، شهید شیری، شهید چگینی، شهید جاویدالاثر رضایی و دیگر شهدای عزیزی دارد که در مسیر دفاع از انقلاب جان خود را فدا کردند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهدا به ما درس جوانمردی دادند، اذعان کرد: جوانی با جوانمردی متفاوت است، جوانی گذران عمر است و اختیار آن در دست ما قرار ندارد و همه در این دوره سنی قرار می‌گیرند؛ اما جوانمردی اخلاقی است که انسان با اختیار آن را انتخاب می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: جوانمردی در صداقت، ایمان، حامی مظلومان، خیررسانی به دیگران و فداکاری و ایثارگری، بابصیرت بودن، اهل حلال و حرام بودن و مهربانی تعریف می‌شود و هرکس در مسیر جوانمردی قرار بگیرد مورد تمجید است.
وی با بیان اینکه خدای متعال اولین تمجیدکننده خصلت جوانمردی است، ادامه داد: کشوری که دارای جوانمرد است جامعه ای موفق، سربلند و عزتمند دارد، شهدا جوانمردان کشور ما هستند جوانانی که پیش از انقلاب شکنجه دیدند و سال‌ها را در زندان گذراندند و به شهادت رسیدند اما استقامت ورزیدند.
آیت‌الله عابدینی گفت: در جوانمردی سن و سال و زن و مرد مطرح نیست؛ بلکه نوزادی همچون حضرت علی اصغر(ع) و پیرمردی همچون حبیب بن مظاهر و بانوئی همچون حضرت زینب(س) از جمله جوانمردان تاریخ هستند، امروز که مادران مدافع حرم فرزندان خود را فدای انقلاب می‌کنند، جوانمرد هستند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه شهدای مدافع حرم جوانمردان امروز جامعه ما هستند، ابراز کرد: جوانمردان به دروغ، تهمت، فساد، اختلاس و فریب آلوده نمی‌شود، مسئولانی که با وعده‌های دروغ شعار حل مشکلات اقتصادی و عزت ملی را دادند و به وعده خود عمل نکردند ناجوانمرد هستند.
وی "پایداری و استقامت و ایستادگی در راه خدا" را دومین درس شهیدان برشمرد و اضافه کرد: شهدا انسان‌های بزرگی بودند که هر سختی و مشقتی را متحمل شدند، اما برای تحقق اهداف الهی و حفاظت از انقلاب خود مردانه ایستادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و امثال شهید حججی درس آموخته مکتب کربلا هستند، عنوان کرد: دشمن هیچ زمانی از حیله و توطئه علیه ما کوتاهی نمی‌کند؛ آنها در یک زمانی جنگ نظامی علیه ایران اسلامی به راه انداختند و نتیجه نگرفتند و امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی را به راه انداخته اند.
آیت‌الله عابدینی "حمایت از حق" را سومین درسی دانست که شهدا به ما می‌دهند و تصریح کرد: اگر در جهان امروز به حق عمل شده بود تروریست‌هایی چون داعش به کشتار و جنایت و ناامنی مشغول نبودند.
وی افزود: در کلام امام حسن عسکری(ع) می‌خوانیم که هرکس حق را رها کند امثال شاه، صدام و بنی صدر ذلیل خواهد شد و هر انسان ضعیفی که پای کار حق قرار بگیرد، خدای متعال به او عزت می‌بخشد، امام راحل(ره) از زندان‌های شاه و تبعید به رهبر جهانیان تبدیل شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر درس‌های شهداست، اظهار کرد: شهدا با تأسی از مکتب و سیره امام حسین(ع) برای برچیدن باطل و منکر و برپایی حق و معروف قیام و مبارزه کردند و در این مسیر به شهادت رسیدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: "اقامه نماز" درس دیگر شهداست، اقامه نماز با خواندن نماز متفاوت است، اقامه کننده نماز باید ستون دین را اجرایی کند، شهدا همچون انبیا و ائمه(ع) اقامه کننده نماز بودند و ستون دین را حفظ کردند.
وی با بیان اینکه خصلت "اقامه کننده نماز" فقط مخصوص شهدا نیست، گفت: اگر هرکس در دوران زندگی خود به دنبال برپایی دین، عدالت، مبانی قرآن و اجرایی شدن اخلاق اسلامی و زندگی صادقانه باشد این فرد نماز را اقامه کرده است.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ما باید با شهدا عهد و پیمان ببندیم که اقامه کننده نماز باشیم، در این صورت می‌توان ادعا کرد که از راه شهدا درس گرفته‌ایم و اقامه کننده دین و حافظ انقلاب خود هستیم.

1001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها