خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس خبر داد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین جایگاه‌های سوخت محور فارس تا مرز شلمچه به صورت شبانه‌روزی سوخت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۹۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، علیرضا سیاهپور با بیان اینکه تمام جایگاه‌های سوخت در مسیر فارس به مرز شلمچه احصا و به شرکت ملی نفت و پالایش فرآورده‌های نفتی اعلام شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی شده که سوخت در آن مقطع زمانی به صورت شبانه‌روزی به این جایگاه‌ها داده شود که موردی برای تامین سوخت نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس عنوان کرد: از آنجا که در ایام پیاده‌روی اربعین اتوبوس‌های زیادی از مقصد شیراز به مرز شلمچه حرکت می‌کنند همواره یکی از دغدغه‌های ما تامین شبانه‌روزی سوخت پمپ بنزین همجوار پایانه کاراندیش شیراز است.

سیاهپور با بیان اینکه در راستای تمهیدات پیاده‌روی اربعین تاکنون حدود 6 جلسه با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پشتیبانی و خدمت‌رسانی به زائران‌ برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات بر تقویت نقاط قوت و رفع نقایصی که در سال‌های قبل بوده تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک سری محدودیت‌ها به ویژه در برگشت زائران در محل پارکینگ مرز شلمچه وجود داشت که با جلساتی که با مسئولان استان خوزستان برگزار شد این مشکلات مطرح شده است، افزود: مقرر شده برای استراحت رانندگان اتوبوس‌ها، نوبت‌گیری اتوبوس‌ها برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی، آشکارسازی مسیر، روشنایی و غیره تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

سیاهپور عنوان کرد: برای جلوگیری از سردرگمی زائران در بازگشت از پیاده‌روی اربعین قرار شده که محل اتوبوس‌های هر استان و هر شهرستان در پایانه مرزی مشخص و به زائران اعلام شود تا زائران بعد از رسیدن به مرز با توجه به خستگی سفر دچار مشکل نشوند. 

وی با بیان اینکه استان فارس کریدور شرق به غرب کشور و استان معین برای حمل و نقل مسافران پیاده‌روی اربعین است، عنوان کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر کل محورهایی که زائران از فارس به مرز شلمچه از آن عبور می‌کنند، تمام مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی و جایگاه سوخت در این محورها احصا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه معمولا مسافران استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بازگشت از پیاده‌روی اربعین از مقصد شیراز به استان‌های خود بازمی‌گردند، افزود: بنابراین در بازگشت سفر اربعین، استان فارس باید هم بازگشت مسافران به شهرستان‌های فارس و هم بازگشت مسافران شیراز و این 4 استان را به شهر شیراز مدیریت کند.

وی با بیان اینکه معمولا سفر اربعین به صورت گروهی و کاروانی انجام می‌شود و بیشتر این گروه‌ها برای بازگشت نیز با همان سرویسی که رفته‌اند هماهنگ می‌کنند که همین موضوع نیز از ایجاد بی‌نظمی و سردرگرمی مسافران جلوگیری می‌کند، گفت: توصیه ما به همه هم‌استانی‌ها این است که تا آنجا که ممکن است به صورت گروهی و کاروانی سفر کنند تا برای رفت و برگشت آسوده خاطر باشند.

سیاهپور خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل استان فارس سال گذشته 52 هزار زائر در مسیر رفت و 53 هزار زائر در مسیر برگشت را در قالب 1100 سفر جابه‌جا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها