مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی هنری برای جذب نوجوانان مورد تاکید است

شکریان بر لزوم ایجاد جاذبه در بخش های هنری با هدف جذب نوجوان و جوان به مسجد تاکید کرد و اظهار کرد: هنرمندهای متعهد و مسجدی کم داریم در تربیت هنرمندان متعهد موفق نبودیم تعداد هنرمند متعهد انگشت شمار است و هنرمندان باید ساماندهی شوند تا از ظرفیت و تاثیرگذاری هنرمندان برای جذب جوان و نوجوان استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۹۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار داشت: دستگاه های مختلفی نظیر بسیج، اوقاف، تبلیغات اسلامی و کانون‌های مساجد در مساجد فعالیت دارند و اگر ظرفیت های مختلف این دستگاه ها هماهنگ و هم افزایی داشته باشند می توان شاهد رونق فعالیت های دینی و فرهنگی بود.

حجت الاسلام شکریان به فعالیت ۱۸۰ روحانی مستقر در استان اشاره کرد و افزود: این تعداد در سالجاری به بیش از ۲۰۰ روحانی می رسد و فعالیت این روحانیون در روستاها نیز گسترش می یابد.

وی خواستار بهره گیری از این ظرفیت برای پویایی بیش از پیش فعالیت کانون های مساجد شد و گفت: کانون ها در برخی مساجد استان فعال، نیمه فعال و راکد هستند که می طلبد تجربیات کانون های موفق به سایر کانون ها منتقل شود و نقاط ضعف کانون های غیر فعال و نیمه فعال نیز شناسایی و مرتفع شود.

وی بر لزوم ایجاد جاذبه در بخش های هنری با هدف جذب نوجوان و جوان به مسجد تاکید کرد و اظهار کرد: هنرمندهای متعهد و مسجدی کم داریم در تربیت هنرمندان متعهد موفق نبودیم تعداد هنرمند متعهد انگشت شمار است و هنرمندان باید ساماندهی شوند تا از ظرفیت و تاثیرگذاری هنرمندان برای جذب جوان و نوجوان استفاده شود.

حجت الاسلام شکریان امروز مساجد می توانند هنرمند متعهد را در بستر خود تربیت کنند و این مهم از طریق کانونهای فرهنگی هنری قابل تحقق است، گفت: اگر هنرمند لائیک باشد و سکولار فکر کند نمی تواند بدرستی اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی فعالین فرهنگی مسجد موجب حضور بیشتر نسل جوان در این پایگاه های دینی می شود، بیان کرد: در برخی مساجد اختلافاتی وجود دارد که باید با کمک هم مرتفع کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها