خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در شهرک گلشن شیراز برگزار شد:
یادواره شهدای شهرک گلشن شیراز با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از سرداران دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۸۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزار بسیج از شیراز به نقل از ایکنا، شهرک گلشن (کشن) از محلات بسیار قدیمی در جنوب غربی شیراز است، با مردمانی نجیب، مؤمن، متدین و مذهبی، سنتی و ولایتمدار، مردمانی از جنس زحمت و تلاش که در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

با شروع جنگ تحمیلی گروه اعزامی از این محله جزو گروه‌های اولیه جهت مقابله با دشمن بعثی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد که از اولین شهدای جنگ شهید محمد یوسفی در تاریخ ۲۶ آبان ۵۹ است.

این شهرک با تقدیم حدود ۷۰ شهید والامقام و بیش از ۱۷۰ رزمنده و ایثارگر و ۱۰ آزاده سرافراز با پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل برگ زرینی از ایثار و فداکاری را برای خود به ارمغان آورده و هر ساله با برگزاری یادواره شهدای عزیز یاد و خاطره ی آنان را زنده نگه می‌دارند.

شهرک گلشن با دارا بودن بیش از ۵۰۰۰ نفر جمعیت علاوه بر مردم اصیل با ترکیب قومیت فارس، ترک، لر، کهمره و سایر افراد مهاجر همواره در همه برهه‌ها مدافع نظام و انقلاب بوده‌اند لذا به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات غرورآفرین شکست حصر آبادان مراسم مختلفی در این محله برگزار شد.

یادروز شهادت شهید جاسب رضایی شهید این محله در عملیات آبادان در دبیرستان شهید رضایی همراه با زیارت عاشورا برگزار شد كه در آن جمعی از خانواده معظم شهدا و سایر اقشار مردمی حضور داشتند.

این مراسم در فضایی بسیار معنوی در مسجد این محله و با سخنرانی سردار اسدی، مسئول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا و سردار یدالهی، رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

تأکید بر باقی ماندن برمسیر اصیل شهدا که همانا ظلم‌ستیزی و مقاومت در برابر سختی‌ها همانگونه که سرور و سالار شهیدان رفتار کردند از جمله مباحثی بود كه در این مراسم مطرح شد و در پایان کتاب زندگینامه شهدای محله کشن که با تلاش و جمع‌آوری محسن رضایی و با همت موسسه سیره شهدای فارس به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار