خبرهای داغ:
رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۸۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۵ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

 

در این جلسه به بحث و بررسی پیرامون سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت، حداد عادل گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.

وی افزود: حداقل اقدام انجام‌شده در این زمینه گنجانیدن یک عنوان درسی در موردنظر اسلام پیرامون آن شاخه علمی است در این زمینه باید از افراط و تفریط پرهیز شود تا موضوع ضایع نشود.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: ترسیم و تبیین دقیق ارتباط علم و دین از اهم اقدامات و لوازم کار است در این مسیر باید توجه شود ارتباط و تأثیرگذاری دین در علوم انسانی با سایر شاخه‌های علم مانند علوم تجربی و... تفاوت دارد.

وی افزود: به نظر بنده باید اساتید این رشته‌ها بتوانند به جایگاه استنباط و اجتهاد در معارف اسلامی پیرامون این رشته‌ها برسند. رویکرد علم جدید تصرف در طبیعت است و پس از گذشت ۴ قرن بشر متوجه شد که محیط زیست در خطر است.

حداد عادل افزود: موضوع محیط زیست در اکثر علوم نمود دارد و امروز یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب توجه به حفظ محیط زیست است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها