خبرهای داغ:
وارثی گفت: استان قزوین دارای سه مرکز مردان، چهار مرکز زنان و یک مرکز خیریه زنان و مردان بوده و در تلاش هستیم در نیمه دوم سال خانه‌های کوچک سالمندان و همچنین خانه سالمندان روزانه مختص آقایان را افتتاح کنیم.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۶۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی آئین بازدید از سالمندان در خانه سالمندان جهان‌دیدگان، به مناسبت روز جهانی سالمند به همراه معاون عمرانی استاندار و دیگر مسوولان استانی برگزار شد، بیان کرد: سازمان بهزیستی استان خدمات بسیاری به سالمندان ارائه می‌دهد که علاوه بر پوشش دادن سالمندان نیازمند به خدمات شبانه روزی، مراقبتی و توانبخشی، به آن دسته از سالمندانی که دچار معلولیت هستند نیز خدمات ارائه می‌دهد.
 
وی گفت: سالمندان معلول، علاوه بر کهنسالی و مشکلات مرتبط با این سن، بر اثر یک بیماری دچار نابینایی،‌ سکته مغزی و فلج اندام شده‌اند که مقتضی معلولیتی آنها، خدمات توانبخشی علاوه بر خدمات و مستمری سالمندی ارائه می‌شود.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: همچنین تیمی مجرب از سوی حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی با حضور در منازل سالمندان، به ارائه خدمات درمانی و توانبخشی و ویزیت پزشکی سالمندان بدون خروج از منزل انجام می شود.
 
وارثی عنوان کرد: استان قزوین دارای سه مرکز مردان، چهار مرکز زنان و یک مرکز خیریه زنان و مردان بوده و در تلاش هستیم در نیمه دوم سال خانه‌های کوچک سالمندان و همچنین خانه سالمندان روزانه مختص آقایان را افتتاح کنیم.
 
در ادامه فاطمه نجفی مدیر موسسه جهاندیدگان آئین عنوان کرد: سالمندان پذیرش شده در این مرکز، برخی توسط خانواده‌ها، برخی به اختیار و علاقه خود و عده‌ای نیز به صورت مجهول الهویه مراجعه کرده و ما به آنها خدمات ارائه می‌دهیم.
 
وی گفت: در شرایط فعلی نگهداری از سالمندان با وجود نوسانات نرخ ارز و افزایش تورم با مشکل روبه‌رو شده و تامین نیاز‌های درمانی، غذایی و همچنین پوشک آنها معضل بزرگی بوده که نیاز به حمایت مسوولان و مدیران اجرایی دارد.
 
مدیر موسسه جهاندیدگان اضافه کرد: در این مرکز 38 سالمند به صورت شبانه‌روزی نگهداری شده و خدمات توانبخشی، درمانی، تفریحی و همچنین تغذیه را دریافت می‌کنند و‌ابن در حالی است که فقط 8 خانواده سالمند، هزینه‌های نگهداری را پرداخت می‌کنند.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها