معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی سال 1397 استان خبر داد و گفت: این طرح از سوم مهرماه آغاز شده و تا 30 مهر ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۳۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمد فرج‌زاده اظهار کرد: طرح آمارگیری از بنگاه‌های معاملات ملکی در راستای تامین داده‌های مورد نیاز تهیه حساب‌های ملی و منطقه‌ای بخش املاک و مستغلات توسط مرکز آمار ایران همزمان با سراسر کشور در استان به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح آمارگیری جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه ارزش تولیدی مصارف وابسته و ارزش افزوده این بخش است.

فرج زاده بیان کرد: در این طرح از فعالیت‌های بنگاه‌های معاملات ملکی شامل مشاوره بابت خرید و فروش تمام یا بخشی از ساختمان‌های مسکونی یا غیرمسکونی، خرید و فروش زمین، باغ و ... همچنین مشاوره بابت اجاره آنها، آمارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با تعداد 11 هزار و 725 نمونه در کشور و 247 نمونه در استان، با حضور پنج نفر رده اجرایی دارای کارت مخصوص و ممهور به مهر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به اجرا درمی‌آید.

ارسال نظرات