رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرند:

جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» در مرند برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مرند با اشاره به ضرورت های حفظ فرهنگ محلی گفت: جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» در این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۲۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج  از آذربایجان شرقی، مهران فرجی اظهار داشت: هدف از اجرای این جشنواره ارتباط هرچه بیشتر نوه ها با مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و نیز آشنایی نسل جدید با قصه ها و داستان های قدیمی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از ادبیات شفاهی و فولکورهای محلی تاکنون مکتوب نشده و نوه ها از بهترین قصه های مادربزرگ ها و پدربزرگ ها بی اطلاع مانده اند، خاطرنشان کرد: از جمله اهداف جشنواره گردآوری ادبیات شفاهی و انتقال آن ها به نسل آینده است.
فرجی موضوع جشنواره را قصه ها، خاطرات، تجربیات و پندها و اندرزهای مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها اعلام کرد و گفت: آثار رسیده به دبیرخانه پس از بررسی به صورت کتاب چاپ می شود.
وی درباره جزییات برگزاری جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» خاطرنشان کرد: جشنواره در سه رده گروه سنی 7 تا 12 سال، مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها و تیم مشترک کودک، مادر بزرگ و پدر بزرگ برگزار می شود.
فرجی گستره جشنواره را استانی اعلام کرد و گفت: علاقمندان از همه شهرهای آذربایجان شرقی می توانند در جشنواره «آنالار ناغیلی و آتالار سوزلری» شرکت نمایند.
وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا 30 آبان امسال اعلام کرد و افزود: آثار ارسالی پس از بررسی های علمی توسط گروه داوری، سوم آذرماه با حضور نفرات برگزیده به صورت صحنه ای اجرا می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها