خبرهای داغ:
توسط محققان اصفهانی؛

محصولات با شاخص Kgs در حوزه فرآیندهای تولید فلزات طراحی و ساخته شد

مواد Kgs جهت شکست کشش سطحی در دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد و خروج گازهای مختلف و جلوگیری از آسیب و پاشش محلولهای مذاب و تغییرات تکنولوژی و بارهای انفجاری شدید، توسط محققان اصفهانی طراحی و ساخته شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۱۵۷
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
محصولات با شاخص Kgs در حوزه فرآیندهای تولید فلزات طراحی و ساخته شد 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از اصفهان، مواد Kgs جهت شکست کشش سطحی در دمای بالای 1500 درجه سانتی گراد و خروج گازهای مختلف و جلوگیری از آسیب و پاشش محلولهای مذاب و تغییرات تکنولوژی و بارهای انفجاری شدید، توسط محققان اصفهانی طراحی و ساخته شد.

مخترع این محصولات در گفتگو با خبرنگار این سرویس ، تصریح کرد: دستیابی به مواد Kgs1827,6651,5920 در زمره تغییرات تکنولوژی قرار گرفته و مشابه داخلی و خارجی هم ندارد.

وی گفت: یک مسئله مهم برای ذوب گیری در ذوب آهن و شرکتهای فولادی، ایجاد سرریز و خاموش شدن کوره است، و هیچ تکنولوژی در دنیا وجود ندارد که این چتری که از ذوب ایجاد می شود جلوگیری کند، چرا که دمای آن 1600 درجه سانتی گراد است.

عضو بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان، افزود: فولاد سازی از بزرگترین و مهمترین صنایع در کشور بوده و در این صنعت از تفکیک کنسانتره سنگ آهن تا تولید، در بردارنده فرآیندهای فیزیکی پیچیده و گسترده ای با مصرف قابل توجهی از انرژیهای برق، گاز و آب و آهک و دولومیت ومتریال های دیگر است.

 این محقق اهمیت محصولات Kgs را افزایش بهره وری و حذف مسیرهای هزینه بر، کاهش خطرات جانی با صرفه های اقتصادی و مالی قابل توجه در حوزه ذوب فلزات درصنایع فولاد سازی و ریخته گری عنوان کرد و ادامه داد: مواد  Kgsدر اولین گام آب را در سیستم حذف می کند و پروژه آب را تغییر داده و بهره وری را بالا می برد، همچنین از سایش تجهیزات جلوگیری می کند.  

وی تصریح کرد: مواد  Kgsبا مصرف بهینه بشدت بالا، کاهش مصرف انرژی 37 درصد و در مجموع  تا 67 درصد دارد که دربخش آب، برق و گاز قابل توضیح است.

این مخترع با اشار به این که سرریز خطرات انسانی دارد، گفت: همچنین سرریزها موجب آسیب و سوزانده شدن لاستیکها ماشین آلات بارگیری شده، این مسئله با آتش نشانی و مصرف قابل توجه آب  نیز همراه است.

عضو بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان، به ذکر نمونه ای از توجیه اقتصادی این محصول پرداخت و ادامه داد: لاستیک ها هزینه بالایی دارد، محصولات Kgs تعادل ایجاد کرده و آسیب به لاستیکها را نخواهیم داشت که این به تنهایی منجر به صرفه اقتصادی  بسیار بالایی خواهد شد.

وی با یادآوری این که سرریز با توقف فعالیت کوره همراه است، گفت: با محصولات Kgs ذوب سریعتر شده، کوره بلافاصله برای ذوب گیری استارت کرده و در مجموع 300 ذوب برای یک کوره که برای هشت کوره چیزی حول و حوش 600 هزار تن ذوب جلو می افتد.

عضو بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که  آیا این محصول در کشور مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که دستیابی به این محصول در بردارنده دانش و تکنولوژی پیشرفته ای است، ارائه آن مورد توجه مدیران مسئول در حوزه های مختلف قرار گرفت و به سرعت عملیاتی شد، همکاری مدیران برجسته متالوژیست فولاد کشور هم در رابطه با  طرحهای مرتبط با این محصولات جای تقدیر دارد.

وی با اذعان این که محصولات  Kgsبا صرف زمان دوسال پژوهش و کارآزمایشگاهی حاصل شده است، تاکید کرد: این محصولات در نوع خود بی همتاست و در انحصار ایران اسلامی می باشد.

 این محقق با بیان این که حضرت علی (ع) می فرماید، مردم نسبت به علمی که با آن آگاهی ندارند، دشمن هستند، بیان داشت: نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده یکی از مهمترین ابزارها در پیشرفت کشور است، که با حمایت و کمک نخبگان علمی در حوزه تولید علم باید به آنها میدان داد و آنها را دعوت به همکاری کرد تا با مشکلات پروژه ها  روبرو شوند، و اثرات مثبت آن را در بخشی های خصوصی و دولتی لمس کنند و در جهت اعتلای آرمانهای انقلاب اسلامی گام بردارند.

وی که از محققان فعال و دغدغه مند برای حل مسائل و مشکلات کشور است، اظهار داشت: در فرصتهای بعدی بیشتر در رابطه با این دستاورد صحبت خواهد کرد.

ارسال نظرات