خبرهای داغ:
در گفت و گو با سرویس خبری بسیج علمی مطرح شد :
طلبه نخبه گلستانی گفت : می خواهم علاوه بر دروس طلبگی در رباتیک ، ورزش زورخانه ای و تحصیل زبان های خارجه نیز تسلط پیدا کنم و به همه بفهمانم که در حوزه فقط یک درس خوانده نمی شود .
کد خبر: ۹۰۶۴۱۴۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
طلبه رباتیک به دنبال ساخت ماشین سلاح 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان گلستان ؛ علیرضا رحیمی اصل طلبه و نخبه گلستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص فعالیتهایش اظهار کرد : در 17 شهریور ماه 1379 در شهرستان گنبد به دنیا آمده ام اما در آزادشهر بزرگ شده و هم اکنون نیز در حوزه علمیه مینودشت به تحصیل طلبگی مشغولم .

رحیمی اصل در خصوص علاقه اش به رباتیک افزود : زمان کودکی وقتی برای من اسباب بازی کنترلی می آوردند تا آن را باز و بسته نمی کردم ، ول کن نبودم و آنقدر با وسایل و قطعاتش ور می رفتم تا سر از کار آن در بیاورم و بیش از اینکه بازی برایم جذابیت داشته باشد ، سر در آوردن از تجهیزات و نحوه کار کردن آن برای من جالب بود .

وی تصریح کرد : پدرم که شدت علاقه مرا به رباتیک دید ، از من برای شرکت در کلاس های رباتیک حمایت کرد و می گفت اگر در این زمینه استعداد داری باید شکوفا شود و من می دیدم که به آرزویم رسیدم و هر وقت اسباب بازی نیمه کاره ای با قطعات می ساختم آن را به دوستانم در مدرسه با ذوق نشان می دادم .

کسب رتبه های استانی و کشوری رباتیک

این نخبه گلستانی در ادامه بیان کرد : تداوم فعالیتم در این رشته باعث شد تا در استان گلستان هم مطرح شوم و در مسابقات استانی رباتیک شرکت کنم و در سال پنجم ابتدایی بودم که بعد از دو سال حضور در کلاس های رباتیک در مسابقات استانی رتبه دوم را در رشته تعقیب خط و فوتبالیست کسب کردم  و در حالیکه در سال 88 در کشور رتبه چهارم را کسب کردم از مسابقات بین المللی استرالیا باز ماندم .

جابجایی دانشگاه علم و صنعت آزادشهر به کارم لطمه زد

رحیمی اضافه کرد : جابجایی دانشگاه علم و صنعت از آزادشهر به گنبد باعث وقفه در کلاس های رباتیک من شد و بعد از آن نیز انتقال این مرکز به گرگان باعث شد دیگر نتوانم در این کلاس ها شرکت کنم .

حادثه ای که باعث شد طلبه شوم

وی در ادامه می گوید : بعد از افول حس من نسبت به رباتیک سال سوم راهنمایی بودم که یک روز برای نماز به نمازخانه مدرسه رفته بودم ، دیدم روحانی مدرسه نیامده و بچه ها به من گفتند تو پیشنماز باش و همان باعث شد تا با مشورت یکی از دوستان به حوزه علمیه بروم و ثبت نام کنم .

طلبه نخبه گلستانی بیان داشت : پدرم مهندسی عمران خوانده و مادرم وکیل دادگستری است و نقشی در طلبه شدنم نداشته اند و من خودم با مشورت دوستانم این راه را رفته ام و به هیچ وجه پشیمان نیستم و در حال حاضر نیز توانسته ام 5 جزء قران را حفظ کنم .

دنبال ساخت ماشین سلاح هستم

رحیمی اصل تاکید کرد : دنبال طرحی هستم به نام ماشین سلاح که قصدم از اختراع این ماشین ، ساپورت و هدایت پهباد ها به سوی هدفهای مقابل هست و انشاء الله بتوانم با ثبت این اختراع و پشتیبانی نهادها این محصول را تولید کنم.

وی یادآور شد : بعد از علاقه مندی به رباتیک و طلبگی و حفظ 5 جزء قران کریم ، به کار طب سنتی هم روی آوردم چون قران با سلامتی ارتباط مستقیمی دارد و علاوه بر اینها اهل ورزش زورخانه ای نیز هستم و بعد از یک سال و نیم تمرین در مسابقات استانی توانستم شرکت کنم و در وزن 35 کیلو گرم مقام سوم استانی را کسب کنم ولی به خاطر مصدومیت ناشی از مسابقات از حضور در مسابقات کشوری باز ماندم.

می خواهم به همه علوم مسلط شوم

این نخبه گلستانی در ادامه خاطرنشان کرد : برخی ها فکر می کنند در حوزه فقط یک علم آموزش داده می شود اما من می خواهم با فراگیری علوم مختلف و تسلط به آنها بفهمانم که اینگونه نیست و می توان در کنار طلبگی سایر رشته های علمی و ورزشی را دنبال کرد .

رحیمی اصل گفت : به دنبال این هستم که با فراگیری زبان های خارجی انگلیسی و فرانسوی بتوانم در نشر حقایق دین اسلام موثرتر باشم چون دین ما سعادت مردم همه جهان را در دستور کار دارد .

وی در پایان بیان کرد : آرزویم اینست که رباتیک دوباره در استان فعال شود و روی آن نیز سرمایه گذاری شود تا جوانان به این امر تشویق شوند ، در سایر استانها روی این مقوله اهمیت زیادی داده می شود ولی باید در استان ما نیز اینگونه باشد .

ارسال نظرات