استاندار زنجان خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران

استاندار زنجان با بیان این که پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران، 60 درصد پیشرفت دارد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سپس سفر هیات دولت در سال 93 به استان زنجان بوده و از آبان‌ماه سال 95 آغاز شده، بی‌تردید در صورت تامین منابع مالی، تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۹۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که پیمانکاران پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران در 3 بخش در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 450 میلیارد تومان، کار شده که فقط 150 میلیارد تومان و آن هم با اسناد اعتباری خزانه، پرداخت شده و بر‌ اساس قرارداد پیمانکاران با شرکت ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باید پس از 18 ماه تنفس، تسویه حساب می‌شد که این تعهد از سوی راه‌آهن، هنوز عملی نشده است.
وی با بیان این که علی‌رغم پیگیری های مکرر مدیریت استان، نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان استان از سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به شارژ اعتباری این پروژه، متاسفانه تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است، افزود: این امر، موجب کُندی پیشرفت پروژه شده و ضروری است تا این امر مجددا از سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیری شود تا در آینده نزدیک به سرانجام برسد.
درویش‌امیری با بیان این که زنجان در آرامش، امنیت و انسجام، جزو استان‌های اول کشور است، خاطرنشان کرد: وجود فضای آرام، امنیت، همدلی، هماهنگی و همپوشانی در استان سبب دستیابی به دستاوردهای مطلوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شده است.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که آرامش و امنیت استان به معنای بی‌تحرکی نیست، تصریح کرد: این فضا همواره با تحرک و پویایی همراه بوده که محصول مدیریت و برنامه‌ ریزی مناسب دستگاه‌های متولی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مدیریت استان، مشکلی با دستگاه قضایی نداشته و هیچ مانعی در مسیر برنامه‌های اجرایی استان از سوی این قوه قرار نگرفته است که این فرصت و موهبتی برای استان به شمار می آید و انتظار می رود این مسیر با حضور مدیریت جدید قضایی در استان همچنان ادامه یابد و فضا برای رسیدن به اهداف، مهیا شود.
درویش‌امیری، عملکرد استان در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی و عشایری را نیز مناسب و قابل دفاع تصویف کرد و گفت: با توجه به میزان اعتباری که در کل کشور، جذب و پرداخت شده، میانگین عملکرد استان در آیتم‌های تعریف‌شده در بخش روستایی در رتبه اول قرار دارد.
وی با انتقاد از عدم حضور و مشارکت برخی دستگاه‌ها در جلسات مختلف استان، تاکید کرد: جمع‌بندی کاملی از میزان حضور و مشارکت مدیران در جلساتی که دبیرخانه آن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و یا سایر دستگاه‌های اجرایی می‌باشند صورت گیرد تا ضمن بررسی علل عدم حضور برخی مدیران در جلسات مربوطه با هماهنگی سازمان مرکزی متبوع، نسبت به حضور آن‌ها تعیین تکلیف شود چرا که برخی دستگاه‌ها احساس می‌کنند که حضورشان در جلسات، بی‌فایده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار