همزمان با روز بزرگداشت مولوی:

افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی «عزت الله سلیمانی‌نیا»در سنندج

نمایشگاه نقاشی آثار هنرمند قروه‌ای «عزت الله سلیمانی‌نیا» همزمان با روز بزرگداشت مولوی درمحل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۷۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نمایشگاه نقاشی آثار هنرمند قروه‌ای «عزت الله سلیمانی‌نیا» همزمان با روز بزرگداشت مولوی که با الهام از اشعار مولانا خلق شده‌اند درمحل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت: با اشاره به آثار ارزشمند استاد سلیمانی‌نیا اظهار کرد: بعد از نمایشگاه گروهی هنرمندان نقاش به اصطلاح مکتب ندیده که در آن افتخار آشنایی با هنرمندان توانمندی را که بیشتر برای خود کار می‌کردند پیدا کردیم این نمایشگاه نیز به موجب خرسندی ما شد.


وی تصریح کرد: در قالب این نمایشگاه توانستیم هنرمندی دیگر از هنرمندان توانمند استان را از نزدیک ببینیم و برای نخستین‌بار در یک نمایشگاه انفرادی آثارشان را در معرض نمایش قرار دهیم.


وی از تلاش‌های این هنرمند و آثار بسیار ارزشمندی که خلق کرده تقدیر کرد و اذعان داشت: وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان از هنرمندان متعهد استان حمایت کنیم و انشاء الله این روند حمایتی را با جدیت بیشتری در دستور کار واحد‌های مختلف حوزه هنری قرار خواهیم داد.


اعلام آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برای همکاری با حوزه هنری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در حاشیه این نمایشگاه با تقدیر از حوزه هنری استان کردستان در حمایت از هنرمندان و ایجاد بستر‌های لازم برای فعالیت آنان اظهار کرد: پویایی و امکاناتی که در سایه تلاش مجموعه حوزه هنری در پردیس سینمایی بهمن سنندج وجود دارد قابل توجه است.

دره وزمی افزود: در استان کردستان هنرمندان بسیاری وجود دارد که بدلیل فراهم نبودن شرایط معرفی نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بستر‌های لازم حضور و معرفی این هنرمندان در جامعه فراهم شود و به عنوان متولی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آماده همکاری لازم با حوزه هنری استان کردستان را داریم.



آثارم را با الهام از قرآن خلق می‌کنم

سلیمانی‌نیا با اشاره به این بیت از اشعار حضرت مولانا که «آتشست این بانگ نای و نیست باد/ هر که این آتش ندارد نیست باد» تصریح کرد: عشق، محبت، صلح و دوستی پیامی است که می‌توانم با آثارم به مخاطبین عرضه کنم و امیدوارم با درک درست آیات قرآن و سخن بزرگان دینی و اسلامی که با الهام از این آیات به خلق اثر پرداخته‌اند بتوانیم راه درست زندگی و انسانیت را بیاموزم و بیاموزانیم.

گفتنی است؛ عزت الله سلیمانی نیا در سال ۱۳۳۲ در شهرستان قروه دیده به جهان گشود، وی بعد از اتمام دوران تحصیل به عنوان دبیر ادبیات به استخدام آموزش و پرورش شهرستان قروه در آمد و تا پایان بازنشتگی در این شهر به تدریس ادبیات فارسی پرداخت.

این هنرمند توانمند از سال ۱۳۵۵ به صورت خودآموز با توجه به استعداد و علاقه وافری که به نقاشی داشت به این هنر گرایش پیدا کرد و از همان ابتدا آثار خود را با الهام از آیات قرآن، احادیث و کلام شاعران بزرگ ایران زمین علی‌الخصوص حضرت مولانا به تصویر در آورد.

سلیمانی‌نیا در زمان تدریس با توجه به تسلطی که به هنر نقاشی داشتند در کنار درس ادبیات، هنر را نیز در سطح مدارس راهنمایی تدریس می‌نمود و هنرجویان زیادی را در این رشته آموزش داده است.

نمایشگاه نقاشی عزت الله سلیمان‌نیا از امروز تا ۱۳ مهر ماه در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در ایام برگزاری نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار