خبرهای داغ:

گزارش فعالیت‌های کمیته‌های تخصصی در نمایشگاه یاد یاران دفاع مقدس

نمایشگاه یاد یاران با عنوان از محراب تا معراج با کمیته‌های تخصصی مختلفی در استان قم فعالیت داشت که به برخی از فعالیت‌های آن در این گزارش می‌پردازیم.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۶۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

گزارش فعالیت‌های کمیته‌های تخصصی در نمایشگاه یاد یاران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران که با عنوان از محراب تا معراج در استان قم برپا شد و غرفه‌های متعددی در آن وجود داشت.

محمدرضا باباییان مسئول کمیته تربیت بدنی با بیان اینکه ۹ غرفه ورزشی ویژه برادران و خواهران در رده‌های سنی مختلف، در این نمایشگاه برپا بود، اظهار داشت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم توانستیم جوایزی را برای شرکت کنند گان در نظر بگیریم.

باباییان افزود: غرفه‌ای ویژه چادر عشایر را داشتیم که با بازی محلی آن‌ها و غذا‌های محلی عشایر مردم بیشتر آشنا می‌شدند.

وی گفت: قرار داد‌های مختلفی با مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در استان امضا شده است که بسیجیان و خانواده‌های آنان می‌توانند با مراجعه به مسئولین تربیت بدنی حوزه‌های مقاومت از این تخفیف‌ها استفاده کنند.

سیف الله کاشانی مسئول غرفه بسیج سازندگی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین شعار‌های چند سال اخیر است و با همکاری اقشار بسیج توانستیم میز خدمت و شکایات را در نمایشگاه یاد یاران برگزار کنیم خبر داد.

کاشانی گفت: ۲۰ غرفه ویژه اقتصاد مقاومتی دایر بود که ۵۰ نفر از قشر‌های مختلف اقتصادی در آن فعالیت داشتند.

مسئول کمیته اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه به همت روستاییان استان دایر شده است گفت: در این راستا ۱۵ روستا با اعطای وام‌های قرض الحسنه در جهت مشاغل اقتصاد مقاومتی در بخش‌های کشاورزی و دامداری زمینه فعالیت را مهیا کردند.

مسئول کمیته فضای مجازی نیز با حضور در غرفه خبرگزار بسیج با اظهار اینکه موسسات و نهاد‌های مختلفی از جمله تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع)، دفتر تبلیغات اسلامی، صدا وسیمای مرکز قم، جامعه المصطفی العالمیه، پلیس فتا و دیگر نهاد‌های مرتبط و فعال در زمینه فضای مجازی همکاری‌های داشتند، افزود: رونمایی از اپلیکیشن‌های مختلف از جمله قم یاب یکی از دستاورد‌های مهم بسیج بود.

رسول کنعانی با بیان اینکه از ۲ ماه قبل برنامه ریزی‌های تخصصی و مختلفی صورت گرفته است گفت: غرفه آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پلیس فتا راه اندازی شد و در غرفه فرصت‌های فضای مجازی که توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برپا شده بود فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

کنعانی اظهار کرد: غرفه مقاومت مجازی که دستاورد‌های نخبگان جوان را در خود جای داده بود توسط مرکز رشد دانشگاه قم و با سه محصول جدید به این نمایشگاه آمده بودند.

هادی قنبریان به عنوان مسئول کمیته آسیب‌های اجتماعی نیز با بیان اینکه پس از پشت سر گذاشتن جنگ سخت و ورود به جنگ نرم که با عنوان " معبری از جنگ سخت تا جنگ نرم" غرفه‌های را تدارک دیدیم گفت: در راستای ارتقای آگاهی و پیشرفت جامعه جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد که از جمله آن تدارک ویژه برنامه‌های در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه غرفه‌های مشاوره در نمایشگاه دفاع مقدس برای اولین بار دایر شد گفت: کارشناسانی از سازمان‌های مختلفی همچون بهزیستی، آموزش و پرورش، دفتر تبلیغات، قرارگاه جواد الائمه و... حضور داشتند و با خانواده‌ها و جوانان مشاوره می‌دادند.

قنبریان با اظهار اینکه موضوع طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های جامعه امروز ما است گفت: کمیته‌های تخصصی که بصورت دائم در طول سال فعالیت خواهند داشت به این موضوع خواهند پرداخت.
ارسال نظرات