حجت الاسلام عبدالهي تصريح كرد : اگر فرد مسلمان در وقت لازم به ياري و بيعت با امام زمان خود عمل نكند ، افسوس و عبادت فراوان بعد از آن ديگر اثري ندارد .
کد خبر: ۹۰۶۳۹۶۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي : حجت الاسلام عبدالهي استاد حوزه علميه در همايش مسئولين و عوامل نظارت بر انتخابات شهرستان اراك در كانون امام علي (ع) اراك ، با بيان اينكه اراده خداوند متعال بر ماندگاري چراغ هدايت سيد الشهداء تا روز قيامت ميباشد ، گفت : قرارگرفتن در مسير سعادت و خوشبختي دنيا و آخرت فقط در مكتب امام حسين (ع) ميسرخواهد بود.
وي در ادامه افزود : انسان مسلمان در نمازهاي يوميه خود 10 بارهدايت بر صراط مستقيم را ازخداوند متعال خواستار است و از خداوند ميخواهد كه وي را در مسير حق قرار بدهد.
عبدالهي در ادامه با برشمردن چهارگروه كه خداوند به آنها نعمت خاصي داده ، گفت :انبياي الهي ، جانشينان پيامبران الهي و صالحان و شهداء جزء گروههايي هستند كه انسان مسلمان از خداوند ميخواهد كه در مسير آنان قرار بگيرد.
كارشناس حوزه علميه همچنين افزود : در زمان امام حسين (ع) افراد و گروههاي حضور داشتند كه با اعتقادات مختلف درمقابل آن حضرت ايستادند كه يكي از اين گروهها افرادي بودند كه نسبت به دعوت آن حضرت بي اعتنا بودند.
حجت الاسلام عبدالهي افزود : پيامبرگرامي اسلام (ص) فرموده بودند كه هركسي امام حسين را ياري نكند خوار و ذليل خواهد شد و برخي از خواص اين پيام رسوال الله را ميدانستند ؛ ولي در لحظه بيعت ، سيد الشهداء را تنها گذاشتند.
وي همچنين گفت : قصه كربلا پايان نيافته و هنوز صداي ياري خواستن حضرت سيد الشهداء به گوش ميرسد و بايد به اين دعوت ، لبيك گفت تا درمسير حق قرارگرفت .
عبدالهي با اشاره به اينكه اشرار گروهي بودند كه در مقابل امام (ع) ايستادند ، گفت : در زمان امام حسين (ع) افراد شروري حضور داشتند كه به مانند فتنه سال 88 در كشور با دريافت پولهاي هنگفت به ايجاد خسارت و نا آرامي پرداختند و اين نوع افراد در مقابل آن حضرت هم ايستادند.
كارشناس حوزه علميه گفت : منفعت طلبان دنيا از ديگر گروهها و افرادي بودند كه در واقعه كربلا با گرفتن مبالغي حاضر به ياري سيد الشهداء نشدند و هرچند همين افراد حاضر به شكست آن حضرت هم نبودند و فقط به دنبال پركردن جيب خود بودند .
دكترعبدالهي افزود : ترسوها از ديگر گروهي بودند كه از ترس حاكم آن زمان حاضر به همراهي امام حسين (ع) نشدند و همين افراد در ابتدا به دنبال حمايت از آن امام (ع) بودند ، ولي ايجاد رعب و وحشت ابن زياد در بين مردم ترسو به عدم همراهي با امام (ع) منجر شد.
وي در ادامه تصريح كرد : اگر فرد مسلمان در وقت لازم به ياري و بيعت با امام زمان خود عمل نكند ، افسوس و عبادت فراوان بعد از آن ديگر اثري ندارد .
كارشناس مسائل ديني در ادامه گفت : در زمان امام حسين (ع) افرادي حضور داشتند كه با دريافت سكه هاي طلا در آن دوره سكوت كردند و در دفاع ازحق و مظلوم كوتاهي نمودند و با سكوت خود مقابل آن حضرت ايستادند.
كارشناس حوزه علميه در پايان فزود : افراد حزب الهي جزء گروههاي بودند كه ابن زياد توانست از راه فتوا گرفتن ، آنها را نسبت به مقابله با امام حسين (ع) ترغيب كند و همين افراد حزب الهي و مقيد به نماز و ... درمقابل امام ايستادند و ايشان را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات