فرماندار عجب شیر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان، با اشاره به انسداد 15 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان در سالجاری گفت: بسته شدن این چاه ها موجب ذخیره 324هزار مترمکعب آب زیرزمینی شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۶۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عادل اصغرپور بر مدیریت منابع آبی در شرایط بحرانی فعلی تاکید کرد و افزود: یکی از راه های مقابله با اضافه برداشت از منابع زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی است و در این راستا اقدامات خوبی در سال های اخیر در شهرستان صورت گرفته است.
وی به وقوع خشکسالی ‌ها در سال های اخیر اشاره و بیان کرد: اضافه برداشت آب از سفره ‌های زیرزمینی باعث افت منابع آبی در شهرستان شده و یکی از جدی ‌ترین چالش‌ های اصلی پیش‌ روی مدیریت منابع آبی در شهرستان است.
اصغرپور ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه های کشاورزی، بر حفاظت از منابع آبی و عبور از کم آبی و بحران کمک می کند.
وی اضافه کرد: کشاورزان باید منابع آبی موجود را درست مصرف کنند و از کشت محصولات با نیاز آبی بالا خودداری کرده و در نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها همکاری های لازم را انجام دهند.
اصغرپور اظهارداشت: متاسفانه ذخایر آبی به دلیل مصرف زیاد به شدت کاهش یافته که با بهینه کردن مصرف از طریق تغییر شیوه های آبیاری بخشی از مصرف بی رویه حذف می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها