آموزش رابطان زبان اشاره و اعزام به مراکز مختلف برای رفع نیازهای ناشنوایان

خبرگزاری بسیج: مراسم گرامیداشت روزجهانی ناشنوایان با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی کشور، استان تهران، شهرستان ری و ناشنوایان فرهیخته در محل آرامگاه جبار باغچه بان بنیان‌گذار نخستین کودکستان و مدرسه ناشنوایان ایران، در محله چشمه علی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۵۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹

خانم دکتر صفاری‌فرد مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، در این همایش گفت: در آخرین روز از هفته جهانی معلولان که از یکم تا هشتم مهر ماه برگزار شده است، مراسم مختلفی در سطح کشور برگزار کردیم که در این مراسم درخواست مشترک همه معلولان دارای اختلالات شنوایی، به رسمیت شناختن زبان اشاره به عنوان یک وسیله ارتباطی با جامعه بوده است و ما هم از این خواسته آنها حمایت می کنیم .

وی افزود: زبان اشاره بر اساس ملیت های مختلف مفاهیم متفاوتی دارد و ما تلاش می کنیم زبان ملی ناشنوایان را برای یکنواخت شدن زبان همه ناشنوایان ترسیم کنیم که در این ارتباط آموزش رابطان زبان اشاره و اعزام آنها به مراکز درمانی و پزشکی، ادارات، ارگانها و سایر مراکز برای مرتفع کردن نیازهای ناشنوایان و افراد دارای اختلالات شنوایی را در دستور کار قرار داده ایم.

صفاری‌فرد خاطرنشان کرد: مسئولان بهزیستی شهرری صدای معلولان را به خوبی به مسئولان کشور انعکاس داده اند و اظهار امیدواری کرد که توجه به امور معلولان به هفته معلولان محدود نشود.

در این مراسم دکتر حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور، خانم دکتر منصوری معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، مینا رجایی مدیر بهزیستی شهرستان ری و جمعی از ناشنوایان فرهیخته حضور داشتند.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار