نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه یکی از اشکالات کشور غفلت از جوانان است گفت: باید برای پیشبرد اهداف کشور به مردم امید داشت نه مسئولین چرا که امام راحل سرمایه اش مردم و اسلام بود.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۴۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله شاهچراغی در دیدار اعضا قرارگاه شهید شاطری سپاه استان سمنان با وی در سخنانی با خیرمقدم به همه شرکت کنندگان و ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه در استان سمنان اظهار کرد: ای کاش این خدمت ۳۰ سال قبل توسط شورای محله محوری شروع می شد اما دیر شروع شد ولی خوب شروع شده و باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه ای کاش روستا محوری هم داشتیم افزود: مردم خیلی مشکل دارند، ما شهرک شهید بهشتی شاهرود را رفتیم و شاید حدود ۴۰ نامه دادند و مشکلاتشان را بیان کردند که یک محله اینقدر مشکل دارد کشور چقدر مشکل دارد؟
امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه داد مردم باند است اما کسی نمی شنود و گوش ها مثل اینکه نمی شوند به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: اگر کسی صدای کسی که مشکل دارد بشنود و می تواند جواب دهد اما جواب ندهد مسلمان نیست، باید شک کنیم که آیا آن اسلام پیامبر را داریم؟
وی با اشاره به حضور روحانی جوان،مومن، با اخلاص و عاشق در محله اسلامی بسیار مهم است افزود: اگر کار با عشق انجام شود خستگی معنا ندارد و قطعا موفقیت هست چرا که مردم به روحانیت علاقمند هستند و اکثریت مردم روحانیت را با همه توطئه های دشمنان قبول دارند و همه محلات اسلامی باید روحانی محور باید و دیگران کمک کنند.
شاهچراغی با بیان اینکه همه تلاش در محلات نباید معطوف به موضوعات عمرانی و آبادانی باشد و باید بچه ها را دریافت گفت: سراغ بچه ها بروید که رجال آینده کشور هستند و مسئولیت کشور را باید بپذیرند و باید روی بچه ها کار کردو عقیده و احکام آنها را درست کرد تا خانواده ها هم درست شوند چرا که بچه ها آماده هستند و برای آنها کار خیر قابل قبول است وبا سرعت انجام می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اشکالی که در کشور هست و شاید دشمنان نگذاشته اند و یا تنبلی کردیم این است که جوانان را رها کردیم گفت: منافقین این جوانان را برای کشتن و‌آدم کشی بکارگیری کرده اند و‌حالا به برکت خون شهدا و امثال شهید شاطری فرصتی فراهم شده که از حضور جوانان استفاده شود و باید از این فرصت استفاده کنیم.
وی با بیان حدیثی در باب توجه به مسئولیت به خود و جامعه و خدا عنوان کرد: ما متاسفانه در هر سه موضوع ضعف داربم، در موضوع مسئولین به خود باید پاک زندگی کنیم و بمیریم که این مسئولیت سنگینی است که اگر موفق شویم آن دو مسئولیت به راحتی انجام می شود اما اشکال در پاکی خودمان است.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه راه ما راه خدا و مولا است و باید به خدا نزدیکتر شویم ادامه داد: باید به مردم خدمت کنیم و خدمتی از همین کارهایی که توفیق خدمتش برای شما فراهم شده است که در محلات محروم و نیازمند که نه آسفالت و نه خانه خوب دارند خدمت می کنید.
وی با بیان اینکه باید به مردم خدمت کرد و به امید مسئولین نبود افزود: باید با تکیه به مردم و توکل بر خدا حرکت کنیم و امام راحل هم اینگونه بود که مردم و اسلام سرمایه ایشان بود و تمام تلاش ما باید خدمت به مردم یا توکل به خدا باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها