معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبر داد:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمعا با رشد۱۱۶ درصدی جمع آوری و برای رسیدگی به امور نیازمندان استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۱۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری تمام سرفصل‌های تعریف شده در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله صدقات، اکرام ایتام، محسنین، زکوات، مبتنی بر نیاز با برنامه ریزی در سطح استان، تشکیل کارگروه ها، نشست با افراد مثمر ثمر، دستگاه ها، اصناف، بازاریان، کسبه، جامعه دانشگاهیان، پزشکان، آموزش و پرورش، ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، استفاده از ظرفیت داخل و خارج این استان، خیران و حامیان صورت گرفته است.

وی افزود: در این زمینه طی مدت ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان جمعا با رشد ۱۱۶ درصدی در سرفصل‌های مختلف از قبیل: صدقات، اکرام ایتام، محسنین، زکات و مبتنی بر نیاز جمع آوری و برای رفع نیاز نیازمندان استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

امامی ادامه داد: عملکرد حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی نسبت به برنامه ابلاغی دفتر مرکزی ۱۱۶ درصد تحقق برنامه داشته که افزایش درآمد و رشد درآمد‌های نقدی و غیر نقدی قابل توجه است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه سه هزار و ۵۰۰ یتیم تحت حمایت بدون حامی هستند انتظار می‌رود حامیان، خیران و نیکوکاران که برای آنها امکان و شرایط لازم مهیا است نسبت به حمایت از ایتام همچون سال‌های گذشته کمک و پشتیبانی کنند تا هیچ فرزند یتیمی در جامعه از کمک‌های مادی پدران معنوی بی‌بهره نماند.

امامی اعلام کرد: نیکوکاران استان سیستان و بلوچستان در این مدت شش میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ایتام و فرزندان محسنین پرداخت کردند.

وی افزود: براساس گزارش جمع بندی شده حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی در سال گذشته بیشترین سهم کالا به کل درآمد در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

میرامامی گفت: احصاء نیازمندی‌های ایتام، توجه به برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی و پیگیری آنها، بروزرسانی پرونده‌های ایتام و محسنین، پالایش مشخصات فردی مددجویان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این نهاد در سال جاری است.
ارسال نظرات