در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳۴ مسکن مددجویی تحویل و کمک به ۴۷۴ واحد در زمینه تعمیر، ساخت مسکن روستایی، مسکن شهری، مسکن نیمه تمام روستایی و شهری و بهسازی سرویس بهداشتی در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۱۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان  به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمیینی استان ، مجید نجفی، مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد کمک به خرید و ساخت مسکن برای مددجویان، تعمیر، تکمیل و بازسازی منازل جامعه مددجویی، تامین مسکن طرح بازگشت به روستا و بازسازی سرویس‌های بهداشتی است.

وی افزود: در این زمینه طی شش ماهه نخست سال جاری ۶۰۸ فعالیت عمرانی در مناطق عادی و محروم استان سیستان و بلوچستان تحویل و در حال اجرا بوده که از این تعداد ۱۳۴ واحد مسکونی واگذار و ۴۷۴ واحد در دست اقدام است.

نخعی ادامه داد: در این رابطه ۱۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۸۹ میلیون تومان از محل صدقات پرداختی مردم نیکوکار این استان پیش بینی شده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد کمک به خرید و بیان اینکه ساخت ۱۳ واحد مسکونی روستایی و ۳۱ مسکن شهری در حال اجرا است، یادآور شد: در این مدت ۷۷ واحد مسکونی در مناطق غیر محروم و ۵۷ واحد در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان تعمیر و بازسازی شده است.

وی اعلام کرد: برای ساخت هرکدام از این واحد‌ها در مجموع ۳۰ میلیون تومان با مشارکت مددجو، وام صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و اعتبارات عمرانی این نهاد هزینه شده است.

نخعی تصریح کرد:اولویت ساخت مسکن مددجویان پس از بررسی استحقاق مددجویان توسط حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد با افراد فاقد استطاعت مالی برای تامین سهم آورده، فاقد حامی، خانوار‌های عائلمند و پرجمعیت است.

وی افزود: سال گذشته خرید و ساخت ۱۹۲ مسکن شهری، ۹۲۱ مورد تعمیرات، ۳۵۰ مورد بهسازی مسکن روستایی، ۱۴۸ مورد تکمیل خانه‌های نیمه تمام شهری مددجویان، ۵۶ مورد تکمیل خانه‌های نیمه تمام مددجویان مناطق روستایی و دو مورد ساخت مسکن برای مددجویانی که از شهر به روستا مهاجرت کردند، انجام شده است.
ارسال نظرات