خبرهای داغ:
فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد با هدف انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان به مدت هفت شب در بیدخت اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۹۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

سردار حسن رجب زاده فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار کرد: در راستای کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی که قرار است آذر ماه امسال برگزار شود سه مأموریت به یگان ما واگذار شده است.

 

 وی با بیان اینکه اولین مأموریت ما برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی در مرکز شهرستان درمیان بود، افزود: مأموریت بعدی ما برپایی نمایشگاه و اجرای نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد و سومین مأموریت ما نیز کمیته امنیتی اجلاسیه کنگره شهدا است.

 

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی بیان کرد: کاری که امسال برای نمایش رزمی فرهنگی عملیات مرصاد انجام شده متفاوت است و در سه بخش اجرا خواهد شد.

 

رجب زاده با اشاره به افتتاح نمایش فرهنگی رزمی عملیات مرصاد در منطقه بیدخت شهرستان بیرجند عنوان کرد: بخش اول غرفه های تجهیزات نظامی و توانمندی نیروهای مسلح استان است و اقداماتی را که در راستای مباحث آمادگی رزم انجام می‌دهند.

 

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: بخش دوم ماکت عملیات مرصاد است و موانع و استحکاماتی که در دوران دفاع مقدس دشمنان ایران اسلامی، ارتش عراق با همکاری مستشاران بلوک غرب و شرق و همه دنیا در مقابل رزمندگان استفاده کردند به نمایش گذاشته شده است.

 

وی عنوان کرد: در بخش سوم که بخش اصلی این رزمایش رزمی فرهنگی است به نمایش گذاشتن گوشه ای از آغاز دوران دفاع مقدس تا قبول قطعنامه پس از پذیرش آن و بخشی از عملیات مرصاد نیز بازسازی می‌شود.

 

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: این کار یک کار رزمی فرهنگی همراه با نور، صوت و دیالوگ های خاص آن زمان است ان‌شاءالله بتوانیم وقایع دفاع مقدس را به نسل جوان و آنانی که دوران دفاع مقدس را درک نکردند منتقل کنیم.

 

سردار رجب زاده گفت: این کار به مدت 7 شب انجام می شود و از هفتم مهرماه آغاز شده است  و امیدواریم که بتوانیم با این کار فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.

 

وی عنوان داشت:  500 نفر در اجرای این عملیات از قسمت غرفه ها گرفته تا اجرای رزمایش همکاری دارند.

 

وی اظهار کرد: این برنامه هر ساله در هفته دفاع مقدس در مرکز استان برگزار می‌شده و امسال با توجه به در پیش بودن کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی این برنامه را با تاخیر آغاز کرده که بستر برای آمادگی ذهنی مردم جهت برگزاری کنگره ملی شهدا فراهم شود.

 

فرمانده تیپ سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی عنوان کرد: ما برای انتقال آموزه های دفاع مقدس به نسل جدید ایستادگی کرده ایم و با وحدت ملی و ولایت پذیری بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها