خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبرداد:
با همکاری سازمان نظام مهندسی نظارت فنی برای ساخت 425 واحد مسکونی از طریق مهندسان ناظر این سازمان انجام گرفته و حتی برای خرید واحد مسکونی مددجویان نیز کمیته امداد بر انجام نظارت فنی تأکید دارد.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۵۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از همکاری و همراهی سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ارتقای فرهنگی مددجویان و توانمندسازی آنها با دو بال مسکن و اشتغال پیگیری می شود.
 
وی ادامه داد: براساس برنامه سال جاری 560 واحد مسکونی شهری برای تحویل به مددجویان استان قزوین در دست پیگیری است که 425 واحد ساخته و 136 واحد مسکونی خریداری خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: با همکاری سازمان نظام مهندسی نظارت فنی برای ساخت 425 واحد مسکونی از طریق مهندسان ناظر این سازمان انجام گرفته و حتی برای خرید واحد مسکونی مددجویان نیز کمیته امداد بر انجام نظارت فنی تأکید دارد.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 530 نفر از مددجویان کمیته امداد استان قزوین مستأجر بوده و از داشتن مسکن محروم هستند.
 
وی ادامه داد: برای تحویل 425 واحد مسکونی 22 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد تا پایان سال اختصاص می‌یابد در نتیجه خانوارهای نیازمند سه نفره نیازمند مسکن نخواهیم داشت.
 
مومنی اعلام کرد: سال 96 با تلاش‌های انجام شده و کمک خیران کار تعمیر جزئی، تعمیر کلی، ساخت و خرید هزار 629 واحد مسکونی برای مددجویان انجام شد.
 
وی خدمات به مددجویان را در حوزه مسکن متنوع خواند و ادامه داد: در سال 96 در استان قزوین هزار و 508 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان از انشعاب رایگان آب، برق و گاز بهره‌مند شده‌اند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: از این تعداد  987 خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم از انشعاب رایگان بهره‌مند شده‌اند و 521 انشعاب رایگان نیز به خانوار ساکن در شهرها و مناطق برخوردار واگذار شده است.
 
وی با اعلام اینکه 836 خانوار از انشعاب رایگان گاز بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: 205خانوار از انشعاب آب، 243خانوار از انشعاب برق، 10خانوار از انشعاب فاضلاب، 80خانوار از گواهی پروانه ساختمانی و134 خانوار از عوارض شهرداری بهره‌مند شده‌اند.
 
مومنی با اشاره به مشارکت جامعه مهندسی در طرح اکرام ایتام گفت: اقشار مختلف مردم در طرح اکرام ایتام برای خدمت به فرزندان بدون سرپرست مشارکت دارند که 15 سال است که اعضای نظام مهندسی حمایت از 30 یتیم را بر عهده دارند.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز گفت: خدمات کمیته امداد بر کسی پوشیده نیست از این رو برای خدمت به نیازمندان و قشر محروم جامعه اماده همکاری با کمیته امداد هستیم.
 
باقر جلوخانی نیارکی یادآورشد: نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با مجموعه اعضای خویش آمادگی دارد تا در حوزه امدادرسانی به مددجویان در کنار امدادگران کمیته امداد برای ارتقای نعیشت نیازمندان گام بردارد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها