خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و زندان‌ها و اقدامات تامینی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۴۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ادارت کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و زندان‌ها و اقدامات امنیتی و تربیتی این استان اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل و نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی بین دو اداره کل منعقد شده است.
وی افزود: پس از مضای این تفاهم نامه و در مقام عمل، برای مددجویان زندان، خانواده آنها، کارکنان و خانواده کارکنان زندان کلاس‌های آموزشی طرح ملی حفظ قرآن کریم در قاطع سنی ۱۲-۷ سال جهت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۱۹-۱۲ سال حفظ جزء ۳۰ و ۱ قرآن کریم و بالای ۱۹ سال حفظ جزء ۳۰، ۱ و ۲ و حفظ موضوعبرگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان استفاده با اشاره به ظرفیت وقف مشارکتی عنوان کرد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی و سایر نیاز‌های روز اداره کل زندان‌های استان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
وی تصریح کرد: تامین مربیان خواهر و برادر دوره‌های حفظ قرآن کریم، اعزام مبلغ در ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر و اجرای طرح فرهنگی زندگی به رنگ خدا از موارد دیگریست که در تفاهم نامه آمده است.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز در این برنامه با اشاره به حمایت‌های خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در طول سال از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی زندان‌ها افزود: در طول سال برنامه‌های فرهنگی متعددی در مناسبت‌های مذهبی و ملی برای مدد جویان زندان برگزار می‌شود.
محمود باهنر با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناسبت‌های مختلف سال برای مددجویان زندان اشاره کرد و عنوان کرد: علاوه بر محافل قرآنی مسابقات قرآن نیز در سه گروه مددجوان، سربازان و کارکنان اداره کل زندان‌ها در طول سال برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها