مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از توزیع 260 هزار جلد کتب راهنمای والدین دوره ابتدایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۲۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از توزیع 260 هزار جلد کتب راهنمای والدین دوره ابتدایی در استان خبر داد.

 عسکری نیکزاد افزود: این کتاب ها در راستای توانمندسازی اولیاء دانش آموزان و در جهت کاهش تناقض های بین خانه و مدرسه تالیف شده تا در امر تعلیم و تربیت میان این دو نهاد مهم و تأثیرگذار، همسویی کامل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر میان اصول تربیتی خانه و مدرسه تضاد و تفاوت وجود داشته باشد تأثیر ویرانگری بر کودک و دانش آموز خواهد گذاشت، تصریح کرد: با ایجاد پیوند بین خانه و مدرسه، همکاری اولیا و مربیان با یکدیگر، تبادل نظر در امور تربیتی و همسویی با اهداف آموزش و پرورش شاهد رشد و بالندگی بیشتر دانش آموزان خواهیم بود.

نیکزاد با بیان اینکه باید اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیا روشن شود، خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به صورت مطلوب ایفا کنند که هر کدام شناخت تربیتی کافی داشته و نقش تربیتی خود را باآگاهی و بصیرت و به شکل مطلوب ارائه دهند. در غیر این صورت نمی توان آن ها را در مسائل تعلیم وتربیت مشارکت داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در این زمینه در ابتدای راه برای والدین پیش دبستانی و پایه  اول ابتدایی کارگاه های آموزشی به میزان 4 ساعت در نظر گرفته شده است که حضور همه ی آنان الزامی بوده و در پایان کلاس ها نیز گواهینامه ارائه می شود.

نیکزاد با بیان اینکه از عمده اهداف این پیوند هم فکری و همکاری این دو کانون برای بهبود و پیشرفت تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: در این زمینه با توجه به تغییرات اساسی در محتوای آموزشی، روش های تدریس، نیازهای جدید دانش آموزان، وجود چالش های جدی در تعاملات اجتماعی و وجود ناهنجاری های اجتماعی این همسویی و همگرایی ضروری است.

وی کانون خانواده را نخستین مکان برای تعلیم و تربیت اعضای آن عنوان کرد و گفت: خانواده زیربنای محکمی برای ساخت جامعه و عاملی برای حفظ و حراست از ارزش های اخلاقی است. از این رو خانواده ها باید با اهداف آموزش و پروش آشنا شوند وعوامل مدرسه به عنوان کانون تربیتی این زمینه را فراهم سازند تا در راستای تعلم و تربیت همسو و هم گام با هم قدم بردارند.

نیکزاد با تأکید بر ضرورت ارتباط بین اولیا و مربیان ابراز داشت: ارتباط میان والدین با مدرسه مهم است زیرا زمانی که کودک می بیند خانواده در امور مدرسه مشارکت می کند در خود احساس رضایت کرده و اگر خانواده به مدرسه و چگونگی تعلیم و تعلم کودک خود اهمیت دهد کودک نیز برای مدرسه و معلم احترام قائل شده و بیش از همیشه آموزش و آموختن را جدی خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در جهت همسویی، همگرایی و ایجاد فضایی همراه با آرامش و نشاط و شادابی برای دانش آموزان و کاهش نگرانی های والدین و در جهت توانمندسازی آنان، از سوی اداره کل بسته های توانمندسازی اولیا شامل مجموعه کتب راهنمای والدین برای تمامی پایه های تحصیلی دوره ابتدایی از سوی متخصصین و صاحب نظران طراحی، تدوین و تولید شد که در حال توزیع در تمامی مدارس ابتدایی استان است.

نیکزاد یادآور شد: بهره مندی از این محتوا یک ضرورت برای تعلیم و تربیت استان است که انتظار داریم والدین گرامی این کتب 7 جلدی را از مدیران مدارس مطالبه کرده، دریافت و به مطالعه آن اقدام کنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها