در نشست صمیمانه اعضای کلینیک صنعت با تولید کنندگان پوشاک صنعتی استان گیلان مطرح شد:
در نشست صمیمانه اعضای کلینیک صنعت با تولید کنندگان پوشاک صنعتی استان گیلان، تورم ریالی بازار و هزینه سنگین واردات مواد پلی استر به عنوان مشکلات عمده صنعت پوشاک گیلان مطرح شدند.
کد خبر: ۹۰۶۳۶۸۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، نشست مسئول مرکز بسیج مهندسین صنعتی و اعضای کلینیک صنعت استان گیلان با یکی از مدیران تولید کننده داخلی پوشاک صنعتی برگزار شد.

در این نشست از مسایل صد راه تولید کنندگان این صنف در سازمان صنعت و معدن تا نحوه محاسبه کارمزد و کلیه رویه‌های مالی و بانکی و چالش مواد اولیه تا نوع قراردا‌های تجاری جهت پیش برد این صنعت بومی که بیش از نیم قرن در استان گیلان سابقه داشته و همچنیین دارد صحبت و گفتگو شد.

همچنیین مدیریت کلینک صنعت در قالب طرح‌های دانش بنیاد جهت عرضه هرچه بهتر محصول که در قالب ارزیابی، تحقیق و پژوهش از سوی این مجموعه گزارشی صورت گرفته بود، در این نشست مطرح گردید. مشکل عمده این صنف زحمت کش جامعه که نقش مهمی در اقتصاد بومی استان دارد در ایام کنونی بازار، تورم ریالی بازار در خرید و قراردا‌هایی که مورد موافقت طرف‌های معامله قرار می‌گیرد و منجر به نقصان و زیان این تولیدکنندگان شده که یکی دیگر از مشکلات عمده این صنف هزینه سنگین واردات مواد پلی استر که از کشور‌های همسایه باید وارد شود و بومی نبوده منجر به رکود شرکت خواهد شد.

مسئول مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان بعداز گفتگو پیرامون نوع راهکار‌های که می‌توان موجب کاهش فشار در شرایط کنونی با همراهی مجموعه کلینک صنعتی شد و راهکار‌های برون رفت از این بحران به صورت مختصر به بحث وگفتگو پرداخته شد تا در ادامه نشست دیگری جهت جمع بندی موضوع به دور بعد موکول شد.

در ادامه این نشست بازدید رئیس مرکز بسیج مهندسین صنعتی و مجموعه کلینک صنعتی از سالن‌ها و کارگا‌های تولیدی کارخانه ایران برک استان گیلان که به گفته مدیر عامل ان مجموعه که تا قبل از سال جدید ۵ درصد ظرفیت کارخانه در حال تولید بوده اذعان داشته که بعد از ورود و به کار گیری از اعضای که در کار مشاوره و طراحی و الگو بوده از این مجموعه به نوع کیفیت و اهمیت و مدل و الگو کار جهت برندینگ وتجاری ساختن این محصولات برای رقابت با بازار جهانی کمک گرفته شده و به دو چهارم از ظرفیت کارخانه یعنی ۵۰ درصد تولید رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات