خبرهای داغ:
در هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

مراسم رونمایی از یادمان دو شهید بی نشان دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم + تصاویر

مراسم رونمایی از یادمان شهدای بی نشان دانشگاه باقر العلوم (ع) با حضور فرمانده و کارکنان ناحیه امام حسن مجتبی (ع)، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم و کارکنان دانشگاه و مسئولان پردیسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۵۲۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم رونمایی از یادمان شهدای بی نشان دانشگاه باقر العلوم (ع) با حضور فرمانده و کارکنان ناحیه امام حسن مجتبی (ع)، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم، مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی و نهاد‌های اداری، نظامی و انتظامی پردیسان برگزار شد.
حجت الاسلام دکتر مریجی رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع)، طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه شهدای گمنام میزبان واقعی این گردهمایی هستند، اظهار داشت: ساخت این بنا با حداقل هزینه ممکن ساخته شد و تلاش شد بیشترین کیفیت در کنار کمترین هزینه به دست آید و با وجود مشکلات بودجه‌ای این کار به لطف خداوند انجام شد. همه مراحل، از ابتدای حضور این دو شهید عزیز در دانشگاه، تا انتخاب محل دفن و ساخت این بنا به لطف و مدد خود این دو شهید انجام شد.
 
مراسم رونمایی از یادمان دو شهید بی نشان دانشگاه باقر العلوم (ع) قم + تصاویر

مریجی اضافه کرد: آنچه در تاریخ معاصر خویش می‌بینیم، مجد و عظمتی است که به لطف این شهدا برای ما به ارمغان آمده است. مجد و عظمتی که ایران، به شدت از آن محروم بود. در تاریخ گذشته کشور، مشاهده می‌کنیم زمانی که خسرو پرویز، شاه ایران، نامه پیامبر گرامی اسلام را دریافت می‌کند و پیامبر اکرم او را به رستگاری دعوت می‌کند؛ او نامه را پاره می‌کند. وی این امر را توهین به خود می‌داند، زیرا ایران، کشوری که تنها ابرقدرت زمان خویش بود و در آن زمان، ۱۱ بار فاتح روم و اروپا گردیده بود. سرزمین عربستان و حجاز، محل تاخت و تاز و استراحت‌گاه سپاه ایران بود؛ و لذا پیش‌بینی قرآن کریم مبنی بر پیروزی روم بر ایران، برای اعراب تعجب‌انگیز بود. این، رویه همیشگی متکبران و ابرقدرت‌های جهان بوده است. نظیر این واقعیت، درباره ایران پیش از انقلاب اسلامی نیز صادق است. در زمان پیش از انقلاب نیز ایران، حیاط خلوت آمریکا و کشور‌های سلطه‌گر بود.
 
مراسم رونمایی از یادمان دو شهید بی نشان دانشگاه باقر العلوم (ع) قم + تصاویر

رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه قبل از انقلاب، ایران کشوری دارای بیش از ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی بود که در نقل و انتقال تجهیزات و نفرات نظامی خود نیز استقلال نداشت، گفت: در مقابل، عزت امروز کشور و استقلال و بالندگی ایران، مدیون شهدای گرانقدری است که امروز در کنار مزار دو تن از این عزیزان هستیم. یکی از نویسندگان مصری می‌نویسد: ما چند دهه پیش، از لحاظ اعتبار بین‌المللی در سطح ایران بودیم، اما بعد‌ها ایران، راه مقابله و مقاومت و ما راه سازش را برگزیدیم و به اعراب و مسلمانان خیانت کردیم. در نتیجه ایران، در محاصره قرار گرفت، ولی امروز از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده است که هیچ مشکل جهانی و منطقه‌ای بدون جلب نظر ایران، قابل حل نیست و کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا در مناظره‌های تلویزیونی تأکیدشان بر ایران است گویی تنها دشمن آمریکا را ایران می‌دانند و این، نشانه قدرت ایران است. همچنین ایرانی‌ها در تمام امور راهبردی از هسته‌ای تا فضایی و نانو و پزشکی جزء ده کشور برتر کشور هستند و در صنایع موشکی جزء چهار کشور برتر جهان است. ایران کشوری امن و باثبات است و ما (مصر) علی‌رغم کمک‌های آمریکا دغدغه تهیه یک قرص نان برای اکثر مردم‌مان داریم. مشکل، عدم‌وجود رهبری غیروابسته و نبود وحدت در کشور‌های اسلامی به جز ایران است.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی و علمی منحط دوران قبل از انقلاب و ذلت سران رژیم شاه در جهان؛ عزت و عظمت امروز کشور را مدیون خون شهدا دانست و خطاب به دو شهید بی‌نشان بیان کرد: ما آمده‌ایم که از کم‌کاری‌هایمان عذرخواهی کنیم و بگوییم بدانید ما دوست‌دار شما هستیم؛ از شما می‌خواهیم در گرفتاری‌ها و خطا‌ها دست ما را بگیرید و ما را مشمول دعای خیر خود قرار دهید.
این مراسم با قرائت قرآن و زیارت عاشورا و سپس مرثیه سرایی برای سالار شهیدان همراه بود و در پایان از سازه یادمان دو شهید گمنام رونمایی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار