برای نخستین بار در کشور دانش آموزان روستای محروم چم لپو در شهرستان کهگیلویه توانستند تخته پاک کن الکتریکی را بسازند.
کد خبر: ۹۰۶۳۴۹۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
راهنما و معلم دبستان روستای چم لپو در شهرستاناختراع تخته پاک کن الکتریکی توسط دانش آموزان دهدشتی کهگیلویه با اشاره به خطرات و سموم موجود در ماژیک برای دانش آموزان و معلمان گفت: پاک کردن وایت برد‌های کلاس به خاطر سموم موجود در ماژیک امکان ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و از این رو طرح تخته پاک کن الکتریکی به دانش آموزان کلاس ششم این روستا ارائه شد.
حمید قنبری افزود:با توجه به استعداد موجود در دانش آموزان این روستا این طرح در مدت زمان کوتاهی ساخته و راهی مسابقات استانی و هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان شد.
وی اضافه کرد: این اختراع هم در مرحله استانی و هم در مرحله کشوری تولیدات دانشمندان کوچک که در شهر تبریز برگزار شد به عنوان اختراع برتر معرفی شد.
قنبری به مشخصات فنی این طرح اشاره کرد و افزود:طرح تخته پاک کن الکتریکی از قسمت‌های مختلفی از جمله، موتور الکتریکی دی سی کاملا بی خطر، ریل، اهرم تخته پاک کن و دوربین ضبط صدا و تصویر معلم تشکیل شده که با نصب این دوربین دیگر نیازی به یاداشت برداری دانش آموزان نیست و اطلاعات کلاس را به وسیله کابل اتصال به سیستم هوشمند کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این طرح توسط سه دانش آموز دختر در پایه ششم ابتدایی اجرا شده است بیان کرد: استفاده از ظرفیت و استعداد دانش آموزان مناطق محروم می‌تواند کمک زیادی به رونق جامعه داشته باشد و مسئولان نیز با حمایت از این طرح‌ها و تولید انبوه آن‌ها می‌توانند به اقتصاد و تولید داخلی کشور کمک زیادی کنند.
ارسال نظرات