به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم شب شروه در شهر آبپخش برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۴۵۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، مراسم شب شروه با حضور مسئولین، عموم مردم و بسیجیان سلحشور، با سخنرانی سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دوران دفاع مقدس، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در دین اسلام در بردارنده‌ی مجموعه‌ای از آگاهی ها، باورها، اعتقادات و اعمالی است که موجب تقرب انسان به عالی‌ترین درجه کمال یعنی انتخاب آگاهانه مرگ در راه خدا می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: این چنین مراسمی که تلفیقی از حماسه عاشورا و رشادت و ایثار رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس است را باید با شکوه تمام برگزار کرد.
سردار رزمجو در ادامه سخنانش یادآور شد: جنگ هشت ساله برکات فراوانی برای ایران اسلامی داشت که می‌توان به خودباوری و اهتمام به داشته‌های خود اشاره کرد و در پرتو همین اعتماد بنفس، امروز ایران اسلامی حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف بین المللی برای گفتن دارد.
وی اظهار داشت: فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را، عبادت می‌بینند، وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را، با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند، ایستادگی آن‌ها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.
در این مراسم شروه خوانان مشهور شهرستان، در رثای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اشعار و ابیاتی سرودند.
این مراسم به همت پایگاه مقاومت الله اکبر محله قلایی حوزه مقاومت شهید دستغیب شهر آبپخش برگزار شد.
ارسال نظرات