خبرهای داغ:
متأسفانه اخبار ناگواری پیرامون استفاده از بیت المال برای خرج سفر عده ای به ارمنستان توسط نهادی دولتی آن هم بهزیستی که متعلق به محرومین و معلولین است، منتشر شده است.
کد خبر: ۹۰۶۳۳۲۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بيانيه تشكل هاى اسلامى دانشگاه بيرجند پيرامون صرف بودجه معلولين استان براى خرج سفر ارمنستان عده اى به شرح زیر است:

بسمه تعالی
کتب أمیر المؤمنین علیه السلام الی عماله :
أدقوا أقلامکم و قاربوا بین سطورکم و أحذفوا عنی فضولکم و اقصدوا قصد المعانی، و ایاکم و الاکثار، فان أموال المسلمین لا تحتمل الاضرار.
امام علی علیه السلام برای کارگزارانش نوشت: قلم های خود را نازک کنید و سطرها را نزدیک به هم گیرید و زیادتی کلمات را حذف کنید و مقاصد و منظورها را در نظر بگیرید! بر حذر می دارم شما را از پر حرفی و پر نویسی، زیرا، اموال مسلمانان نمی تواند این گونه خسارت ها را تحمل کند. (بحار الانوار، ج 76، ص 49، میزان الحکمة، ج 9، ص 308)


حدیث فوق الذکر پیرامون دقت در مصرف بیت المال از سیره ی امیر مؤمنان، علی (ع) است، متاسفانه امروز با نفوذ سبک زندگی غربی و دنیا محوری در میان برخی از مردم، ارزش های اسلامی و سبک زندگی اسلامی دچار چالش شده، مدیران کشور که روزگاری در همین انقلاب در ساده ترین خانه ها می زیستند و از فرودست ترین مردمان بودند، امروز اما متاسفانه با شنیدن اخباری همچون فیش های حقوقی نجومی و یا هدر دادن بیت المال مسلمین در امور غیر ضروری باعث نا امیدی مردم شده اند.

در چنین شرایطی که عده ی کثیری از مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند متأسفانه اخبار ناگواری پیرامون استفاده از بیت المال برای خرج سفر عده ای به ارمنستان توسط نهادی دولتی آن هم بهزیستی که متعلق به محرومین و معلولین است، منتشر شد؛ جالب آن است که در جوابیه بهزیستی هیچ گونه اشاره ای به ضرورت اینچنین هزینه هایی نشده و فقط به توجیه این کار خود که در آینده رخ خواهد داد پرداخته است. انتظار می رفت به جای توجیه هدر دادن بیت المال در امور غیرضروری آن هم در چنین شرایط اقتصادی؛ لااقل عذرخواهی ارگان مزبور را می شنیدیم.


بدینوسیله تشکل های اسلامی دانشگاه بیرجند اعلام می دارند خواستار شفافیت پیرامون موضوع مذکور از اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی بوده و از مسئولین استان خواستاریم در صورت بروز تخلف در این ارگان دولتی به جد برخورد نمایند تا بابی برای استفاده از بیت المال در امور غیر ضروری در ادارات استان خراسان جنوبی باز نشود.
وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين

ليست تشكل هاى اسلامى امضا كننده دانشگاه بيرجند:

١- بسيج دانشجويى دانشگاه بيرجند
٢- انجمن اسلامى دانشجويان مستقل دانشگاه بيرجند
٣- انجمن فرهنگ و سياست دانشگاه بيرجند
٤- جامعه اسلامى دانشجويان دانشگاه بيرجند

ارسال نظرات
پر بیننده ها