خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: دفاع ما در جنگ تحمیلی به تمام معنا مقدس بود و شهدای ما در راه دین، اعتلای انقلاب و اهدافی که برای انقلاب ترسیم شده بود حرکت کردند و ندای رهبر را لبیک گفتند و در این راه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۹۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

دفاع ما در جنگ تحمیلی به تمام معنا مقدس بود/ راز ماندگاری واقعه کربلا وجود تعالی شناخت و معرفت بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) اظهار داشت: ایشان می‌فرماید یک عشق و علاقه و حرارت و گرمایی از شهادت امام حسین(ع) در قلب شیعیان و مومنین واقعی قرار دارد که هیچ‌گاه سرد شدنی نیست و هر چه از آن می‌گذرد، شناخت ما از آن بیشتر می‌شود.

وی افزود: هر قدر از حادثه کربلا می‌گذرد شفافیت و روشنایی آن برای جامعه ما بیشتر می‌شود و این از معجزات نهضت امام حسین(ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: جنگ‌های بسیار بزرگی در طول تاریخ به وقوع پیوسته که از نظر زمانی، مکانی و جمعیت بسیار بزرگ‌تر از حادثه کربلا بودند اما ماندگار نشدند.

وی با بیان اینکه هر کس با زندگی امام حسین(ع) آشنا شود نسبت به شناخت ایشان مشتاق‌تر می‌شود، با اشاره به راز ماندگاری نهضت امام حسین(ع) ادامه داد: واقعه کربلا یک واقعه ماندگار است چراکه در آن تعالی شناخت و معرفت به راه، راهنما و هدف وجود دارد.

گنجعلی تصریح کرد: در کربلا شخصیت‌هایی بودند که بی حسین(ع) بودند اما با حسین(ع) مردند و کسانی نیز بودند که با حسین(ع) آمدند اما بی حسین(ع) رفتند و این برای ما سرمشق است همانطور که در انقلاب نیز بودند کسانی که تمام تلاش آنها در ابتدا برای اهداف عالی انقلاب بود اما از مسیر انقلاب خارج شدند و کسانی نیز بودند که در میان راه به انقلاب پیوستند و همراه شدند.

وی افزود: کربلا دارای دو چهره است یک چهره درس‌آموز و چهره دیگر نیز عبرت‌آموز است؛ یک طرف مملو از روشنایی و زیبایی و طرف دیگر مملو از ظلمات و پستی‌ها است؛ درس برای آموختن و عمل کردن و عبرت برای درس گرفتن و دوری گزیدن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جنگ تحمیلی ابراز داشت: دفاع مقدس ما یک برگ زرینی در تاریخ انقلاب است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس در تاریخ ماندگار است، گفت: اگر چه هشت سال جنگ تحمیلی برای ما تلخی‌ها و خسارت‌هایی از قبیل نیروی انسانی به همراه داشت که قابل جبران نیست اما همان جنگ برای ما مقدس است.

گنجعلی عنوان کرد: جنگ ما جنگ جهانی بود چراکه در یک طرف کشور ما بود و در طرف دیگر بیش از 30 کشور در برابر ما قرار داشتند.

وی اظهار داشت: در جنگ تحمیلی ملت ایران با توجه به امکانات کم با ایثار و فداکاری خانواده‌ها و رشادت‌ رزمندگان در برابر صدامیان ایستادند چراکه ما این نگرش را از امام حسین(ع) و واقعه صحرای کربلا گرفته‌ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حب به ولایت فراتر از همه حب‌ها است، گفت: محبت به ولایت سرمنشأ تمام محبت‌ها است و نمود آن را در صحرای کربلا می‌بینیم.

وی با اشاره به وصیت‌نامه و سفارش شهدا در خصوص ولایت فقیه اضافه کرد: امروز شاهد شبهه‌اندازی‌های دشمنان در خصوص دفاع مقدس هستیم و اینکه می‌گویند چرا به آن مقدس می‌گویید؟

گنجعلی در پاسخ به این نوع شبهات با بیان اینکه امام حسین(ع) در صحرای کربلا دفاع کرد و آغازگر جنگ نبود و دفاع ایشان مقدس بود که در تاریخ ماندگار شد، افزود: ما نیز در جنگ تحمیلی از دین و ارزش‌های خود دفاع کردیم و غیرت دینی و ناموسی خود را به همگان نشان دادیم.

وی یادآور شد: دفاع ما در جنگ تحمیلی به تمام معنا مقدس بود چراکه شهدای ما در راه دین، اعتلای انقلاب و اهدافی که برای انقلاب ترسیم شده بود حرکت کردند و ندای رهبر را لبیک گفتند و در این راه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات