خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین:

احیای زکات نیازمند فرهنگ سازی است

جلسه شورای زکات شهرستان قزوین با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار و مقرر شد اعضای این نشست در حوزه‌های خود از ظرفیت‌های داخلی برای فرهنگ سازی زکات استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۷۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین توجه به زکات را امری مهم و نیازمند اقدام همگانی دانست و بیان کرد: زکات دستوری الهی است و همه برای اجرای این تکلیف الهی وظیفه دارند.
وی ادامه داد: احیای زکات در جامعه به عنوان واجبی که مغفول مانده است نیازمند فرهنگ سازی و کار تبلیغی است که برای این مهم باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود.
مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پرداخت زکات سبب نزول برکات و رحمت الهی می‌شود چراکه با پرداخت زکات توسط مردم گام‌های موثری در توسعه عمران و آبادانی منطقه برداشته می‌شود از این رو ستاد زکات باید با محوریت حوزه علمیه در این زمینه تلاش کند.
وی افزود: نباید چنین تصور شد که به واسطه فعالیت کمیته امداد امام (ره) سایر دستگاه‌ها دیگر برای ترویج زکات وظیفه‌ای ندارند از این رو باید هر کس وظیفه دستگاهی و حتی شخصی خود را در ادای تکلیف الهی به انجام رساند.
حجت الاسلام عباسی با اشاره به ظریت های مختلف همچون رسانه‌های مختلف شنیداری و دیداری برای تبیین جایگاه زکات در جامعه عنوان کرد: در طول سال روحانیون در منابر خود به مسئله زکات پرداخته و اهمیت آن را در زندگی انسان‌ها توضیح می‌دهند یکی از ظرفیت‌های تبیین زکات ایام حاضر محرم و صفر است که باید بیش از پیش از این فرصت برای معرفی این واجب الهی استفاده شود.
وی با شاره به فرموده امام صادق (ع) که" اگر همه مردم خود را ملزم به پرداخت زکات کنند، روی کره زمین فقیری باقی نخواهد ماند"، توضیح داد: مردم باید بدانند که زکات یک دستور عبادی صرف نیست بلکه واجب الهی است که برای توازن اقتصادی در جامعه ایجاد شده و اثرات اقتصادی، معنوی و فرهنگی نیز در جامعه به ذنبال دارد.
در ادامه مدیر کمیته امداد شهرستان قزوین گزارشی از فعالیت‌های حوزه زکات شهرستان قزوین ارائه کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها