عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به اینکه در زمینه علوفه مورد نیاز پرورش دام محدودیت داریم می‌توانیم در تامین تنها یک میلیون تن گوشت قرمز برنامه ریزی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۶۳۲۶۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمینه علوفه مورد نیاز پرورش دام محدودیت داریم می‌توانیم در تامین تنها یک میلیون تن گوشت قرمز برنامه ریزی داشته باشیم و در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آبی کشور افزایش تولید امکان پذیر نیست و میزان مصرف سالانه کشور نیز در این میزان است.

دام زنده کشور به صورت غیر قانونی صادر می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، آنچه که منجر به واردات گوشت قرمز به کشور می‌شود میزان صادرات است، گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی صادرات دام زنده و گوشت قرمز اقتصادی شده و مقدار زیادی از دام زنده کشور به صورت غیر قانونی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

برنامه‌ای برای افزایش دام مولد وجود نداشته است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با صادرات دام به جهت اینکه موجب ارزآوری به کشور می‌شود مخالفتی ندارم اما باید دام مولد را تامین کرد، ادامه داد: به دلیل اینکه سالیان سال است قیمت شیر پایین بوده است در زمینه افزایش قیمت دام مولد اقداماتی نداشتهایم و این موضوعات موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

رئیس کارگروه دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چرا باید در شرایطی که کمبود گوشت قرمز در بازار وجود دارد اقدام به صادرات می‌کنیم، گفت: اقتصاد یک کشور وابسطه به مولفه‌های صادرات و واردات است، نمی‌توان تولیدکننده را محکوم کنیم که باید محصول تولیدی خود را تنها در بازار داخلی عرضه کند، چرا در گذشته با توجه به قیمت‌ها از آنها حمایت نمی‌کردیم، باید با نظام تعرفه‌ای این موضوع را تنظیم کنیم.

کنترل صادرات دام زنده نیاز به نظارت دارد

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: به دلیلی اینکه مرزهای زیادی داریم بخش زیادی از صادرات دام کشور به صورت غیرقانونی انجام می‌شود که نیازمند نظارت بیشتر است.

ارسال نظرات