امام جمعه میاندوآب گفت: راه و رسم زندگی شهدا در جامعه جاری شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۹۸۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در مراسم یادواره شهدای گمنام و شهدای پایگاه سید احمد خمینی(ره) حوزه یک شهری میاندوآب که در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: شهادت راه رستگاری و عروج روح انسان است.

این مسئول با بیان اینکه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، افزود: باید راه و رسم شهدا در جامعه جاری و ساری شود.

وی با اشاره به ویژگی های شهدا و با تاکید بر اینکه باید این ویژگی ها در جوانان و بسیجیان باشد، گفت: شهدا اهل تلاش، جدیت و پشتکار بودند و  نمونه آنها شهید مهدی باکری است که در میدان مبارزه اهل مبارزه و در هر کاری اهل جدیت و تلاش بودند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه بسیجیان باید اهل تلاش و کوشش باشند، تصریح کرد: بسیجیان باید در درس خواندن و کسب مدارج علمی و میدان مبارزه، جدیت به خرج دهند و کرسی های مسئولیت را به دست بیاورند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه با سستی بسیجیان، کرسی های مسئولیت به دست افراد نالایق می افتد، اظهار کرد: در صورتی که بسیجیان تلاش نکنند در آن صورت افرادی به مسئولیت می رسند که اعتقادی به بسیج، جبهه و جنگ ندارند و اظهاراتی می کنند که دشمن شاد کن می شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) می‌فرماید کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد یا خود را به خواب بزند با لگد دشمنش بیدار خواهد شد، افزود: اگر می خواهیم آینده انقلاب به خطر نیفتد، باید شب و روز تلاش کرد و سنگرهای عم و فناوری را فتح کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه امروز یکی از سنگر های مبارزه در مدیریت ها است، گفت: باید اندیشه و تفکر بسیجی در همه سطوح به ویژه سطوح مدیریتی باشد، تا دشمن را مایوس سازیم، چرا که دشمن همواره بیدار بوده و به فکر توطئه است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه امروز دشمن در عرصه جنگ نرم، تلاش می کند، تصریح کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم و فرهنگی وارد شده است و بسیجی باید عرصه را برای دشمن تنگ کند و نباید سنگرها را خالی کرد.

وی حفاظت از بیت المال را دیگر ویژگی شهدا عنوان کرد و گفت: همه وظیفه داریم به حفظ بیت المال توجه داشته و مانند آن رزمنده ای باشیم که در دوران دفاع مقدس وقتی می خواست روی مین برود، پوتین اش را که از تدارکات گرفته بود، از پا در می آورد تا با شهادتش از بین نرود.

حسن زاده با تاکید بر لزوم رعایت حق الناس و حفظ بیت المال و تلاش و جدیت، افزود: در خاطرات ایثارگران و زندگی نامه و وصیتنامه شهدا، درس هایی بسیاری وجود دارد که باید آنها را بخوانیم و از آنها درس بگیریم.

وی با بیان اینکه توکل برخدا و اعتماد به قدرت و نصرت الهی از دیگر ویژگی های رزمندگان اسلام بود، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس یاد ائمه و استعانت از خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) مشکل گشا بودند و این را در خاطرات و زندگی شهدا و ایثارگران به راحتی می توانیم ببینیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، چشم امید به آسمان و خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار (ع) داشتند، تصریح کرد: چشم رزمندگان اسلام به امدادهای غیبی و توسل به ائمه اطهار(ع) بود.

حسن زاده هم چنین در پایان از عبداللهی شهردار سابق میاندوآب و احدپور یکی از کارگران شهرداری به دلیل ساماندهی مزار شهدای گمنام در سال های گذشته که امروز میعادگاه عاشقان شده است، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات