خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری در دیدار با خانواده های شهیدان سلیمی پور، نجفی رستگار و شجاعی فرد، با اشاره به رشادت ها و مظلومیت های شهید رستگار فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس از نامگذاری ایستگاه راه آهن شهرری به نام این شهید خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۲۹۰۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

دکتر هدایت الله جمالی پور گفت: توفیق پیدا کردیم در خدمت خانم مافی و اولاد قباد و جمعی از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس از خانواده شهدا عیادت کنیم یکی از توفیقات این دیدار آشنا شدن و سر زدن به خانواده سردار رستگار بود که من نمی دانستم این شهید در شهرری ساکن بوده است. وی افزود: سردار رستگار از فرماندهان ارشد اول جنگ بوده است که سپاه سیدالشهدا(ع) را تاسیس کرده و نقش بارزی در پیروزی های مختلف در جنگ داشته است.

وی گفت: برادر شهید امروز به مظلومیت شهید رستگار اشاره کرد که به درستی اشاره کرد او بچه شهرری است اما نامی از شهید در ری وجود ندارد لذا به ذهنم رسید با توجه به اینکه نمایندگان مجلس هم تاکید داشتند که این بی توجهی جبران شود و یک مکان مناسب به نام شهید رستگار که نقش بارزی در دفاع مقدس داشته نامگذاری شود.

 جمالی پور خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن شهرری که مصوب شده و زمین آن تخصیص پیدا کرده و بزودی عملیات احداث آن شروع می شود با کمک شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری به نام شهید رستگار نامگذاری می شود البته سعی می کنیم از المان های تصاویر شهید رستگار هم بیشتر در شهرری استفاده شود چون او مایه افتخار مردم ری و استان تهران است و بخش عظیمی از پیروزی های اول جنگ هم مدیون او و همرزمان و فرماندهان اول جنک است وی ادامه داد: تذکر نمایندگان را هم پیگیری می کنیم و امیدواریم این نقیصه ای را که از گذشته اتفاق افتاده است را جبران کنیم.

معاون استاندار تهران افزود: ایستگاه راه آهن شهرری روبروی بیمارستان شهدای هفتم تیر است که قبلا قرار بود ایستگاه قدیم تاسیس شود اما با پیگیری هایی که انجام شد قرار شد که ایستگاه راه آهن در نقطه اتصالی با مترو اتفاق بیفتد در اینجا زمینی با هماهنگی شهرداری در خیابان شهید رجایی روبروی بیمارستان شهدای هفتم تیر تخصیص پیدا کرد.

 

 وی مساحت ایستگاه راه آهن شهری را حدود یک تا دوهکتار و اعتبار پیش بینی شده برای کل پروژه را تا سقف 6 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تحولات اقتصادی پیش آمده احتمالا در میزان اعتبارات بازنگری خواهد شد.

جمالی پور گفت: نقشه و طراحی ایستگاه مدرن و اروپایی است و شاید یکی از ایستگاه های جدید است که با مشاوره کشور فرانسه ساخته می شود احتمالا در بازنگری قیمت ها بر اساس قیمت های جدید تغییر پیدا خواهد کرد و شرکت راه آهن میزان اعتبار را بر اساس اتفاقات جدید مالی اعلام خواهد کرد.

عملیات اجرایی با اتمام کار تغییر کاربری زمین شروع می شود. سعی می کنیم تا قبل از پایان مهر کلنگ زنی انجام شود چون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن هم به جد دنال آن هستند.

فرماندار ری گفت: قرار است این ایستگاه به مسافران به جنوب و شرق تهران، اسلامشهر، رباط کریم، شهرری و منطقه شهرک راه آهن و غرب تهران و شرق استان تهران مثل افسریه و مشیریه که دسترسی آنها از آزادگان به این ایستگاه آسان تر خواهد بود خدمات ارائه کند چون این ایستگاه در مجاورت خط یک و شش مترو قرار گرفته است مردم شمال تهران و کسانی که در مسیر خط یک قرار دارند  هم می توانند از این ایستگاه راه آهن استفاده کنند. وی محور اتصال این مسیر ریلی را به جنوب، مشهد و مازنداران عنوان کرد و گفت: قطار به صورت ثابت هر روز از ایستگاه شهرری حرکت خواهد کرد .

خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات