رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ایجاد ۲۷ پایگاه اورژانس در استانبا بیان این خبر گفت: این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای و هوایی هستند.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۲۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
جلال پورانفرد افزود: ۲ پایگاه هوایی و ۲۳ پایگاه امداد جاده‌ای پنج سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده اند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۴۳ پایگاه امداد جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی با حدود ۲۴۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ نیروی ستادی در این استان فعالیت می‌کنند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: هم اکنون به طور میانگین در هر ۳۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی این استان یک پایگاه اورژانس فعالیت می‌کند در حالی که میانگین کشوری ۳۵ کیلومتر است.
پوران فرد از برنامه ریزی برای راه اندازی ۱۸ پایگاه اورژانس در جاده‌های فرعی این استان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.
وی گفت: با بهره برداری از این پایگاه‌ها نیاز استان به پایگاه‌های امدادرسانی در جاده‌های فرعی رفع خواهد شد.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل پایگاه‌های اورژانس این استان است.
پوران فرد بیان کرد: ۷۰ نیروی عملیاتی برای تکمیل نیرو‌های انسانی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه برای هر پایگاه اورژانس حداقل هفت نیرو نیاز است افزود: برخی پایگاه‌های اورژانس این استان با تلاش مضاعف کارکنان با پنج نیرو اداره می‌شوند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
ارسال نظرات