معاون صنایع دستی اداره کل میراثاختصاص زمین به بازارچه دائمی صنایع دستی بویراحمد فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی از سال ۹۶ تاکنون به ۳۴۸ طرح در حوزه صنایع دستی در استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۱۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
پریسا راد افزود: از این میزان هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر به ۳۱۷ طرح صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده که زمینه اشتغال هزار و ۲۰ نفر را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه ۳۱ طرح اشتغال فراگیر حوزه صنایع دستی به مبلغ چهار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۲ نفر نیز این مدت در استان اجرایی شده است گفت: تاکنون ۶۰۰ طرح صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.
راد افزود: در مجموع تاکنون ۳۴۸ طرح صنایع دستی با اشتغال هزار و ۸۲ نفر تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر دریافت کرده اند.
وی همچنین از واگذاری هزار متر مربع زمین برای ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: تاکنون صدور پروانه تولید برای هشت هزار و ۹۵۰ کارگاه انفرادی، ۸۹ کارگاه تولیدی و مجوز تاسیس ۲۷۰ کارگاه تولیدات صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
راد تصریح کرد: اعزام هنرمندان هم استانی به ۳۰ نمایشگاه صنایع دستی استان‌های کشور، درجه بندی تعداد ۲۰۶ کارگاه صنایع دستی از سوی شرکت بین المللی برای نخستین بار و اجرای طرح شناسایی چهار هزار هنرمند صنایع دستی روستایی و عشایر از مهمترین خدمات حمایتی میراث فرهنگی به هنرمندان استان از یک سال گذشته تاکنون بوده است.
وی تشکیل اتحادیه و انجمن صنایع دستی، برگزاری ۱۰ دوره آموزش‌های صنایع دستی با شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، توزیع هزار و ۱۰۰ بروشور برای معرفی توانمندی‌های صنایع دستی استان و برگزاری چهار نمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از دیگر اقدامات میراث فرهنگی از شهریور سال ۱۳۹۶ تاکنون برای رونق تولیدات صنایع دستی بوده است.
ارسال نظرات